مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

حقوق معوقه کارگران نساجی مازندران بزودی پرداخت می شود

مالک کارخانه نساجی مازندران گفت که دستمزد عقب افتاده کارگران این کارخانه در آینده نزدیک پرداخت می شود .

 مهدی علم بیگی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا علت پرداخت نشدن حقوق کارگران را ' نقد نشدن چک خریداران تولیدات کارخانه ' ذکر کرد و افزود : با رایزنی هایی که با بدهکاران داشتیم قرار است بخشی از طلب را بزودی به ما پرداخت کنند که به محض دریافت ، بخشی از حقوق معوقه کارگران را پرداخت خواهیم کرد.  وی تعداد کارگران کارخانه را 400 نفر و دستمزد معوقه آنان را سه ماه اعلام کرد و گفت : بقیه مطالبات کارگران هم با نقد شدن بقیه چک ها پرداخت می شود.
علم بیگی به پرداخت نشدن چهار ماهه حق بیمه کارگران به شرکت بیمه گذار هم اشاره کرد و وعده داد که این مشکل هم همزمان با پرداخت حقوق معوقه کارگران ، حل شود .
کارخانه نساجی مازندران در قائمشهر شهریور ماه سال 92 با روی کار آمدن دولت یازدهم به بخش خصوصی واگذار شد .
این کارخانه که دارای حدود یکصد سال قدمت است در اوایل دهه 70 به بانک ملی واگذار و در اواخر این دهه هم دچار مشکل تولید و به تبع آن مسایل کارگری شد.
طولانی شدن مشکلات مالی این کارخانه به مدت بیش از یک دهه سبب شد تا میزان مطالبه حقوقی ، بیمه ای و بازنشستگی یکهزار و 500 تن از کارگران و بازنشستگان آن از مرز 150 میلیارد تومان فراتر برود.
واگذاری کارخانه نساجی قائمشهر به یک سرمایه گذار از کشور ترکیه راه حلی بود که در دولت نهم و دهم پیگیری شد ولی به علت آنچه که ضعف سرمایه گذار در تامین سرمایه مورد نیاز نامیده شد ، به سرانجام نرسید.
شهریور ماه سال 92 همزمان با آغاز فعالیت دولت یازدهم این کارخانه به سرمایه گذار ایرانی واگذار و از وی تعهد گرفته شد تا مطالبات معوقه چندین ساله کارگران و بازنشتگان را پرداخت کند.
مالک جدید کارخانه پرداخت معوقات کارگران و بازنشستگان را با کمک دولت از دی ماه سال 93 آغاز کرد و به بحران بیش از یک دهه ای کارگری در این کارخانه پایان داد .
علم بیگی در باره مشکل مالی جدید کارخانه گفت : بنده بدون دریافت اعتبار و تسهیلات ، تنها از محل سپرده گذاری در بانک ملی برای گشایش ال سی ، معوقات و بدهی کارخانه به یکهزار و 500 کارگر و بازنشسته را پرداخت کردم و به رغم این توانستم با مشکلات فراوان کارخانه را به مرحله سودآوری برسانم .
وی افزود : متاسفانه مشکلات اقتصادی و رکود حاکم بر اقتصاد کشور بر فعالیت کارخانه اثر گذاشت که نتیجه آن پرداخت نشدن چند ماه حقوق کارگران در سال جاری بوده است.
علم بیگی توضیح داد : رکود اقتصادی سبب کاهش توان مالی خریداران و تجار تولیدات کارخانه نساجی مازندران شد و آنان نتوانستند جای چکی را در قبال خرید کالا به ما دادند پر کنند در حالی که چند ماه از سررسید این چک های می گذرد .
وی افزود : برای نقد شدن چک ها تاکنون پیگیری های زیادی کردیم که خوشبختانه با گشایشی که پس از امضای برجام در اقتصاد کشور ایجاد شد ، خریداران هم وعده دادند که بزودی بخشی از چک ها را پاس کنند .
او ادامه داد : به محض این که این چک ها نقد شود در درجه اول بخشی از حقوق کارگران را پرداخت می کنیم و با گرفتن بقیه طلب هم تمامی حق و حقوق کارگران از جمله بیمه آنان پرداخت می شود .
علم بیگی گفت : اکنون وضعیت کارخانه به گونه ای است که ماهانه 800 میلیون تا یک میلیارد تومان دستمزد و هزینه جاری دارد ، در حالی که در آمدهای بخش ریسندگی و بافندگی کمتر از این میزان است .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد