مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

لغو مجازات شرکت ایتالیایی فعال در بازار ایران

واشینگتن مجازات‌های اعمال شده برای یک شرکت نساجی و شیمیایی ایتالیایی که در ایران فعالیت تجاری دارد را، لغو کرد.

شرکت نساجی و شیمیایی "دتین اسپا" حتی در زمان اعمال شدیدترین تحریم‌های اقتصادی علیه ایران به همکاری‌های تجاری با کشورمان ادامه داد. این شرکت ایتالیایی به دلیل نقض تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران، از اوت 2014 (مهر 93) به فهرست تحریم‌های واشینگتن اضافه شد. دفتر ریاست جمهوری "باراک اوباما،" به تازگی با انتشار حکمی تحریم و مجازات شرکت "دتین اسپا" را لغو کرد. این اقدام اوباما با انتقادات فراوانی از سوی مخالفان توافق هسته‌ای ایران مواجه شده است.  منتقدان اوباما مدعی هستند اصل توافق هسته‌ای ایران را قبول ندارند و خواستار لغو آن هستند، چه برسد به برداشتن تحریم‌های اقتصادی علیه این کشور. این افراد ادعا می‌کنند هنوز زود است تحریم‌های اقتصادی علیه ایران برداشته شود و نباید شرایط اقتصادی را برای این کشور تسهیل کرد تا به تقویت و حمایت مالی از تروریسم بپردازد.
با این وجود دفتر باراک اوباما تحریم‌های شرکت ایتالیایی را از 19 نوامبر (28 آبان) لغو کرد.  لغو مجازات "دتین اسپا" در آستانه سفر "حسن روحانی،" رئیس جمهور ایران، به ایتالیا صورت گرفت.
با توجه به انتشار گزارش بازرسان آژانس انرژی اتمی درمورد توقف فعالیت 4500 سانتریفیوژ نیروگاه‌های هسته‌ای ایران، مقامات آمریکایی نیز باید به قول خود درخصوص لغو تحریم‌های ایران و پایان دادن به مجازات شرکت‌هایی که با این کشور در تعامل تجاری هستند، اقدام کنند. نام شرکت "دتین اسپا" همزمان با چند شرکت دیگر که با کوبا در تعامل تجاری بودند، هفته گذشته از فهرست شرکت‌هایی که مورد مجازات آمریکا قرار داشتند، خارج شد.
کمی پس از امضای توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های 1+5 ، ایتالیا هیاتی 150 نفره از بازرگانان و تجار را به ایران فرستاد تا مذاکراتی درباره تقویت همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور با مقامات ایرانی انجام دهند. قرار است وزیر اقتصاد ایتالیا نیز در روزهای پایانی ماه میلادی جاری به ایران سفر کند. نمایندگانی از دست‌کم هزار شرکت ایتالیایی نیز به ایران سفر می‌کنند تا شرایط سرمایه‌گذاری و فعالیت تجاری در این کشور را بررسی کنند.
در شرایطی که شرکت‌ها و کارخانه‌های اروپایی برای بازگشت به بازار ایران رقابت فشرده‌ای را آغاز کرده‌اند، واشینگتن ادامه مجازات علیه شرکت‌هایی را که با ایران تعامل اقتصادی دارند، امری بیهوده می‌داند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد