مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

روایت ۵ ماه بلاتکلیفی ۳۸ کاربازنشسته رنگین نخ سمنان

 ۳۸ نفر از کارگران کارخانه «رنگین نخ» سمنان که از فروردین ماه سال جاری تا کنون بازنشسته شده‌‌اند هنوز موفق به دریافت معوقات مزدی وسنوات پایان خدمت خود نشده‌اند.  یکی از کارگران بازنشسته این واحد نساجی با اعلام این خبر به ایلنا گفت: سنوات پایان خدمت هر یک از این کارگران که با مشاغل سخت وزیان آور بازنشسته شده‌اند بین ۹ تا ۳۵ میلیون تومان است که کارفرما به بهانه نداشتن منابع مالی، توان پرداخت آن را ندارد.
کارگران رنگین نخ گفتند: خانواده‌های کارگران بازنشسته برای حق سنوات برنامه ریزی کرده‌اند اما با روالی که کارفرما در پرداخت سنوات بازنشستگان در پیش گرفته است، با طولانی شدن زمان، ارزش پول کارگران نیز کاهش می‌باید.
به گفته کارگران، علاوه بر ۳۸ کارگربازنشسته، ۱۲کارگردیگر نیز به دلیل مشکلاتی نظیر درج غیر واقعی عناوین شغلی در سوابق بیمه‌ایشان و پرداخت نشدن ۴ درصد هزینه اضافی بازنشستگی مشاغل سخت و زیان‌آور به تامین اجتماعی امکان بازنشسته شدن آن‌ها وجود ندارد و در حال حاضر این کارگران بلاتکلیف هستند.
کارگران با بیان اینکه هیچ کس مسئولیتی در قبال کارگرانی که ۱۰ تا ۱۸ سال سابقه کار دارند نمی‌پذیرد، می‌گویند: در ۵ماه گذشته این کارخانه هیچ تولیدی نداشته و کارگران از خرداد ماه دستمزدی دریافت نکرده‌اند.
به گفته آنان، این واحد تولیدی از تیر ماه سال جاری به بهانه مشکلات مالی تاکنون به طور موقت تعطیل است و بعد از تعطیلی نیزاداره تامین اجتماعی سمنان برای وصول طلب ۵۸۰ میلیونی خود درب‌های ورودی کارخانه را پلمب کرده است.
به ادعای کارگران بازنشسته، کارخانه رنگین نخ ظرفیت سه شیفت کاری در زمان تولید برخوردار بود وهیچ مشکلی در زمینه فروش محصولات خود نداشت اما با مدیریت بی‌برنامه این واحد موقتا تعطیل شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد