مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

تولید 3 میلیون متری چادر مشکی برای نیاز 70 میلیون متری!

 رییس انجمن صنایع نساجی ایران با بیان اینکه ظرفیت تولید کارخانه حجاب شهرکرد در سال آینده به 10 میلیون متر مربع می‌رسد، گفت: با توجه به مصرف سالانه 70 میلیون مترمربع پارچه چادر مشکی و تولید سه میلیون متری، هر سال حدود 100 میلیون دلار برای واردات پارچه چادر مشکی هزینه می‌شود.    محمد مروج‌حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این‌که تولید چادر مشکی در ایران توسط سه کارخانه انجام می‌شود، اظهار کرد: بزرگ‌ترین کارخانه تولید چادر مشکی حجاب شهرکرد است که به بنیاد مستضعفان تعلق دارد و در بهترین حالت حدود 2.5 میلیون مترمربع پارچه چادر مشکی تولید می‌کرد.

وی با اشاره به قرار‌داد این کارخانه با کشور کره جنوبی ادامه داد: براساس این قرار‌داد قرار است دانش فنی و ماشین‌آلات و احتمالا کارمندانی از کره جنوبی برای افزایش تولید این کارخانه به ایران بیایند.

رییس انجمن نساجی ایران با بیان این‌که ایجاد زیرساخت‌ها برای این افزایش تولید کمی زمان می‌برد، گفت: براساس قول و قرار‌ها پیش‌بینی می‌شود در نیمه اول سال آینده افزایش سطح تولید این کارخانه اجرایی شود که می‌تواند حدود 10 میلیون مترمربع پارچه چادر مشکی تولید کند.

مروج‌حسینی با اشاره به فعالیت یک کارخانه کوچک در کرمانشاه برای تولید پارچه چادر مشکی اظهار کرد: با توجه به این‌که پارچه‌های تولیدی این کارخانه برای چادر مشکی مورد تایید بازار نیست اغلب این پارچه‌ها تبدیل به روسری می‌شوند، بنابراین در حال حاضر حداکثر سه میلیون مترمربع تولید پارچه چادر مشکی داریم.

به گفته وی هر تولیدکننده‌ای که قصد تولید پارچه چادر مشکی را می‌کرد، واردکنندگان مانع آن می‌شدند.

وی با بیان این‌که حدود 18 نوع مختلف پارچه چادر مشکی در بازار موجود است، ادامه داد: در خارج از ایران اغلب این پارچه‌ها به عنوان پارچه لباس شب تولید می‌شود و ما در ایران از آن به عنوان چادر مشکی استفاده می‌کنیم.

رییس انجمن نساجی ایران با اشاره به مصرف حدود 70 میلیون مترمربع پارچه چادر مشکی در سال گفت: سالانه حدود 100 میلیون دلار هزینه واردات پارچه چادر مشکی می‌شود.
مروج‌حسینی با انتقاد از کاهش تعرفه پارچه چادر مشکی در سال‌های گذشته گفت: تا قبل از دولت نهم تعرفه واردات پارچه چادر مشکی 66 درصد بود که دولت نهم تعرفه آن را به 10 درصد کاهش داد بدون این‌که هیچ‌گونه اثری در بازار مصرف‌کننده داشته باشد.
وی افزود: نتیجه این شد که دوستان تاجر ما هر پارچه‌ای را که می‌خواهند وارد کنند به اسم چادر مشکی می‌آورند و در کانتینرها یک ردیف جلو را چادر مشکی می‌چینند.
رییس انجمن نساجی ایران با بیان این‌که پیشنهاد ما برای حل این مشکل یکسان‌سازی تعرفه واردات پارچه‌های معمولی با پارچه‌های چادر مشکی بود، اظهار کرد: با این موضوع موافقت شد و در حال اجراست.
مروج‌حسینی با اشاره به سودآور‌بودن تجارت پارچه چادر مشکی گفت: از سال‌های پیش از انقلاب هم این مشکل را داشتیم؛ بنابراین هر واحدی که قصد تولید این پارچه در داخل کشور را می‌کرد، واردکنندگان به شکل‌های مختلف مانع آن می‌شدند، چرا که این موضوع بسیار سودآور است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد