مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

تولیدکنندگان ماشین‌آلات نساجی ایتالیا به ایران می‌آیند

انجمن تولیدکنندگان ماشین آلات نساجی ایتالیا (ACIMIT) به منظور تحکیم حضور در بازار ایران، قصد دارد در هیات تجاری که توسط سازمان بازرگانی این کشور سازماندهی شده و ماه نوامبر به تهران سفر خواهد کرد، مشارکت کند.

به گزارش ایسنا، ایران از نظر تاریخی بازار بزرگی برای صنعت ماشین آلات نساجی ایتالیا بوده است و اگرچه تحریمهای بین المللی فروش ماشین آلات نساجی به ایران را متوقف کرد و مانع روند مدرنیزه شدن این صنعت شد اما این امیدواری وجود دارد که توافق هسته ای اخیر زمینه را برای احیای صنعت نساجی ایران فراهم کند و توان رقابت آن را در بازار بین المللی افزایش دهد.    توافق هسته ای که 14 ژوییه میان ایران و کشورهای گروه 1+5 شامل آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان امضا شد، راه را برای ازسرگیری سرمایه گذاری در فناوری نساجی از سوی ایران گشوده است و با در نظر گرفتن این امر، انجمن تولیدکنندگان ماشین آلات نساجی ایتالیا تصمیم گرفته است در سفر هیات تجاری این کشور به ایران که از 28 تا 30 نوامبر (9-7 آذرماه) خواهد بود، حضور داشته باشد.

به گفته رافائلا کارابلی، رییس این انجمن، تولیدکنندگان ماشین آلات نساجی ایتالیایی روابط تجاری با تولیدکنندگان نساجی ایران را افزایش داده اند. در سال 2014 روند واردات ماشین آلات نساجی اگرچه کمتر از دوران پیش از تحریمهای بین المللی بود اما ازسرگرفته شد و ایران در سال 2014 چهارمین بازار بزرگ صادرکنندگان ایتالیایی در این بخش بود. صادرات به ایران پس از سالها رکود کامل، در سال 2014 رشد نشان داد و به 14 میلیون یورو در مقایسه با پنج میلیون یورو در سال 2013 رسید.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی innovationintextiles، کارابلی در ادامه توضیح داد: در این میان کشورهایی مانند ایتالیا که ناچار شدند از تحریمهای بین المللی تبعیت کنند، سهم بازارشان را به چین و ترکیه واگذار کردند. اکنون زمان آن فرارسیده تا انرژی خود را برای بازار ایران بگذاریم تا زمان از دست رفته را جبران کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد