مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

احیای نساجی سنتی در سرای افضل شوشتر

 رییس اداره میراث فرهنگی شوشتر گفت: رشته‌های لنگ‌بافی، ملافه‌بافی و چفیه‌بافی در سرای افضل شوشتر راه‌اندازی شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خوزستان علی‌محمد چهارمحالی با اعلام این خبر اظهار کرد: بعد از فوت مرحوم استاد "سید علی زوارزاده" تنها بافنده ملافه و لنگ در شوشتر بیم آن می‌رفت که فن تولید این صنعت ارزشمند به وادی فراموشی سپرده شود اما با کوشش بسیاری که در کشف استعدادهای جوان، آموزش و حمایت از آنان شد این هنر دوباره احیا و کارگاه آن دایر شد.    چهارمحالی خاطرنشان کرد: صنعت و هنر نساجی هنر اول شوشتر از روزگاران دور تاکنون بوده و دیبای شوشتری که نوعی از بافته‌های این دیار کهن بوده تا سال 1247 هجری قمری، تولید و به بیشتر نقاط جهان به عنوان تحفه‌ای از این سرزمین صادر می‌شده که از آن جمله می‌توان به پوشش خانه خدا با دیبای شوشتری اشاره کرد.
رییس اداره میراث فرهنگی شوشتر اضافه کرد: احیای این هنر به همت کارگروه احیای صنایع هنری از یاد رفته وابسته به اداره میراث فرهنگی و با هماهنگی معاونت صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی استان خوزستان و برخی از بافندگان رشته‌های مشابه در شوشتر انجام شده است.
وی اظهار امیدواری کرد، بتوانیم در این زمینه به احیای مشاغل و صنایع فراموش شده دیگر نیز اقدام و جوانان بسیاری را در این عرصه وارد بازار کار و تولید کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد