مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

خسروتاج : مهم ترین چالش صنعت نساجی ، واردات قاچاق است

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت مهم ترین چالش صنعت نساجی را واردات قاچاق اعلام کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، مجتبی خسروتاج در بازدید از نمایشگاه بین المللی نساجی افزود: وقتی واردات رسمی پوشاک را با موجودی واقعی بازار مقایسه می کنیم می توانیم ادعا کنیم که واردات رسمی پوشاک در حد صفر است.  وی ادامه داد : برخورد با موضوع قاچاق از پیچیدگی های خاصی مانند کافی نبودن کیفیت
محصولات تولید داخل و نداشتن تنوع در محصولات همراه است.
خسروتاج افزود : در حال حاضر تولیدکنندگان با سه هزینه عمده از قبیل وام ها و تسهیلات با سودهای بالای بانکی ، مالیات بر ارزش افزوده ( حدود 9 درصد) و هزینه 30 درصدی بیمه تامین اجتماعی رنج می برند.
وی با بیان اینکه اگر تولیدکنندگان ما بخواهند با پوشاک جهانی رقابت کنند باید بازار داخلی را رقابتی کنیم ، افزود : برای اینکه اقتصاد داخلی رقابتی شود باید در طراحی و رنگرزی وتنوع محصولات تجدیدنظر کنیم.
خسروتاج ادامه داد : برای رسیدگی به موضوع قاچاق دولت باید دست بکار شود زیرا با توجه به نیازمندی دولت به درآمدهای غیرنفتی نباید حقوق دولت در بخش دریافت عوارض هدر رود.
وی با اشاره به تعرفه 75 درصدی دولت برای هزینه گمرکی محصولات نساجی گفت : فرقی نمی کند کالا از کجا بیاید اما اگر با کشوری قرارداد تعرفه ترجیحی داشته باشیم ممکن است که بیش از میزان معمول واردات و همچنین صادرات داشته باشیم.
معاون وزیر صنعت با اشاره به اینکه عاملان قاچاق کالا از زیر هزینه 9 درصد حقوق ورودی ، مالیات ورودی و حقوق عوارض گمرکی در می روند ، ادامه داد : آنچه که امروز تولیدکننده داخل را تحت فشار قرار می دهد ، ورود قاچاق کالا است.
خسروتاج افزود : برای رفع و کاهش چنین مشکلی ، بخشنامه ای صادر شده است که طبق آن صاحبان برند باید برای ثبت نام در مرکز اصناف اقدام و مشخص کنند قرارداد اصلی آنها با کدام برند خارجی است و در صورتی که از ثبت نام خودداری ورزند از فعالیت آنها جلوگیری می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد