مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

کمبود نقدینگی مهم‌ترین مشکل نساجی خراسان رضوی است

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی خراسان رضوی مهم‌ترین مشکل نساجی این استان را کمبود نقدینگی دانست و گفت: کمبود مواد اولیه همچون نخ و الیاف در استان تولیدکنندگان را مجبور به پرداخت ارزش افزوده در چند مرحله می‌کند.  ابراهیم دهقان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با اشاره به اینکه مشکلات و بحران‌های بسیاری در صنعت نساجی کشور وجود دارد، اظهار کرد: خراسان رضوی نیز از این قاعده مستثنی نیست و مشکلات بسیاری همچون کمبود نقدینگی در بازار و تولید، واردات زیاد مواد اولیه و گران بودن آن، نوسانات تعرفه‌های وارداتی، بالا بودن نرخ پول و ... دارد.

وی با بیان اینکه توجه به صنعت اشتغالزایی بالا را در کشور به دنبال دارد، تصریح کرد: صنعت نساجی در میزان اشتغال مردم بسیار موثر است اما با توجه به عدم وجود نقدینگی در بازار و تولید، نقدینگی تولیدکننده پس از هشت ماه تا یک سال در صورت وصول مناسب به تولیدکنندگان باز می‌گردد.

رئیس هیئت‌ مدیره انجمن صنایع نساجی خراسان رضوی بیان کرد: از دیگر مشکلات این صنعت، کمبود مواد اولیه همچون نخ و الیاف است چرا که تولید آن در خراسان رضوی کم است و پاسخگوی نیاز تولیدکنندگان نیست لذا آنها مجبور به پرداخت ارزش افزوده در چند مرحله می‌شوند.

دهقان افزود: واردات مواد اولیه که از نوسانات تعرفه‌ای برخوردار است به یکی دیگر از مشکلات تولیدکنندگان تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: اگرچه مشکلات بسیاری برای تولیدکنندگان صنعت نساجی در خراسان رضوی وجود دارد اما خوشبختانه تعداد زیادی از آنها به صورت کارآفرین مشغول فعالیت هستند که این امر سبب می‌شود بحران‌های صنعت نساجی در این استان کمی فراموش شود.

رئیس هیئت‌ مدیره انجمن صنایع نساجی خراسان رضوی تاکید کرد: در حال حاضر کارآفرینان صنعت نساجی در خراسان رضوی در همه بخش‌ها همچون پوشاک، فرش، پنبه پاک کنی، ریسندگی و ... فعال هستند و حتی در سطح ملی و بین‌المللی نیز به صادرات تولیدات خود می‌پردازند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد