مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

گشایش نخستین خانه تخصصی نساجی سنتی ایران در اسفراین

نخستین خانه تخصصی نساجی سنتی کشور در روستای گردشگری رویین اسفراین در خراسان شمالی افتتاح شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، این خانه تخصصی نساجی سنتی در محل حمام تاریخی روستای نمونه ملی گردشگری رویین به عنوان نخستین دهکده نساجی سنتی کشور با اعتبار 700 میلیون ریال عصر دیروز با حضور معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افتتاح شد .  روستای نمونه گردشگری رویین اسفراین در سال 89 به عنوان نخستین دهکده نساجی سنتی کشور به ثبت رسیده و 200 خانوار در این روستا به شغل چادر شب باقی و سایر محصولات نساجی سنتی مشغولند که رشته چادر شب بافی یا نساجی سنتی رویین مهر اصالت یونسکو را دارد .
نامور مطلق، معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی در حاشیه افتتاح خانه تخصصی نساجی سنتی در روستای رویین از کارگاهای نساجی سنتی این روستا نیز بازدید کرد .
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی در حاشیه این نمایشگاه گفت: این مرکز به عنوان خانه ترویجی صنایع دستی روستایی و مرکز دائمی آموزش نساجی سنتی فعالیت می کندو به محلی برای بازدید و خرید صنایع دستی نساجی سنتی برای گردشگران تبدیل می شود .
عابدی، بهسازی دستگاه نساجی سنتی و بهبافی این تولیدات را از اهداف و رویکردهای اصلی ایجاد خانه تخصصی نساجی سنتی در رویین دانست و گفت: احیا نساجی سنتی از جمله احیای ابریشم بافی نیز از دیگر اهداف ایجاد این خانه تخصصی است .
روستای پلکانی رویین به عنوان نخستین دهکده نساجی سنتی کشور در 24 کیلومتری شمال اسفراین و 52کیلومتری جنوب شرقی بجنورد، مرکز خراسان شمالی قرار دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد