مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

آمار صادرات و واردات صنایع نساجی کشور در سال 1393

 براساس اعلام دفتر مطالعات آماری و راهبردی انجمن صنایع نساجی مطابق با آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران طی سال 1393، کل صادرات صنایع نساجی کشور با احتساب رنگ، ماشین آلات و فرش دستباف بالغ بر 02/1 میلیارد دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تغییر چندانی نداشته است. صادرات محصولات صنایع نساجی بدون احتساب رنگ، ماشین‌آلات و فرش دستباف طی یازده ماه گذشته برابر با 4/660 میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال 92 افت یک درصدی داشته است.
   .
کفپوش با صادرات 5/291 میلیون دلار علیرغم اینکه همچنان صدرنشین صادرات محصولات نساجی در یازده ماه گذشته بوده است، اما صادرات آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته افت 10 درصدی است.
براساس این گزارش عمده ترین اقلام صادراتی پس از کفپوشهای نساجی طی این مدت از نظر ارزش به ترتیب عبارتند از : انواع الیاف به ارزش 73 میلیون دلار، انواع پوشاک به ارزش 5/63 میلیون دلار، انواع نخ به 7/54 میلیون دلار و انواع پارچه به ارزش 5/54 میلیون دلار. لازم به ذکراست که صادرات فرش دستباف در سال 93 بالغ بر 348 میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 5 درصدی داشته است.
همچنین کل صادرات حجمی صنایع نساجی کشور در سال 93 با احتساب رنگ، ماشین آلات و فرش دستباف بالغ بر 9/167 هزار تن بوده که در مقایسه با سال گذشته دو درصد کاهش داشته است. صادرات حجمی صنایع نساجی کشور بدون احتساب رنگ و ماشین آلات و فرش دستباف برابر با 157 هزار تن بوده که آن نیز در مقایسه با سال گذشته افت دو درصدی داشته است.
براساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران طی سال 1393 کل واردات نساجی کشور با احتساب ماشین‌آلات و رنگ با رشد 15 درصدی بالغ بر 08/2 میلیارد دلار بوده است. واردات صنایع نساجی کشور بدون احتساب رنگ و ماشین آلات، در این سال به رقم 45/1 میلیارد دلار بوده که در مقایسه با سال گذشته یک درصد رشد داشته است.
در سال گذشته، واردات انواع الیاف بالغ بر 8/443 میلیون دلار بوده که در مقایسه با واردات سایر محصولات نساجی در رتبه نخست قرار گرفته است. پس از آن واردات پارچه به ارزش 08/366 میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارد. واردات پارچه نسب به سال گذشته رشد 45 درصدی داشته است. واردات نخ به ارزش 428/328 میلیون دلار پس از الیاف و پارچه بیشترین واردات را در میان محصولات نساجی داشته است.
میزان حجمی واردات صنعت نساجی کشور در سال 93 با احتساب ماشین‌آلات و رنگ 6/610 هزار تن بوده که در مقایسه با سال گذشته رشد 6 درصدی داشته است. بدون احتساب رنگ و ماشین آلات، حجم واردات صنایع نساجی کشور در این سال برابر با 7/552 هزارتن بوده که در مقایسه با سال 92 رشد 5 درصدی داشته است.
لازم به ذکر است که گزارش کامل آمار واردات و صادرات سال 93 در شماره 11 نشریه دنیای نساجی درج خواهد گردید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد