مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

فعالیت واحدهای نساجی زنجان با ۳۰ درصد ظرفیت

بی شک قاچاق کالا بیشترین ضربه را به صنعت نساجی وارد می کند و استان زنجان به عنوان قطب نساجی کشور همواره از  قاچاق کالا تاثیر منفی بسیاری دریافت کرده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان همواره به عنوان قطب نساجی کشور مطرح بوده است گفت:  استان زنجان بعد از استان اصفهان در زمینه استفاده از تکنولوژی صنعت نساجی رتبه دوم را داراست.  ناصر فغفوری در گفتگو با مهر افزود: گروه نساجی و پوشاک در استان زنجان با برخورداری از ۸۰  واحد تولیدی فعال زمینه اشتغال ۸۰۰۰ هزار نفر را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: از تعداد ۸۰ واحد گروه صنایع نساجی و پوشاک استان زنجان، ۱۱ واحد در زمینه چرم و کفش؛ ۳۱ واحد در حوزه پوشاک و ۴۰ واحد در حوزه تولید انواع منسوج دارای دسته بندی هستند.

فغفوری با بیان اینکه استان زنجان به لحاظ  تولید برخی الیاف تولیدی همانند منسوج بی بافت اسپان لس در منطقه خاورمیانه دارای جایگاه منحصربفردی است، افزود: تولید منسوج بی بافت اسپان لس و همچنین آنتی باکتریال موقعیت و مزیت خاصی را برای استان فراهم آورده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، انواع نخ یا سیستم ریسندگی الیاف کوتاه و بلند فرش، پارچه، پارچه پرده ایی، پارچه استونی، پارچه جین، تولید الیاف مصنوع، انواع منسوج نبافته محدوده گسترده کاربردهای بهداشتی تا ژنونکپستابل از مهمترین تولیدات  بخش نساجی استان زنجان عنوان کرد.

فغفوری بر لزوم برندسازی در حوزه صنعت نساجی استان زنجان تاکید کرد و گفت: برندسازی و استفاده از مزایایی آن باید مورد توجه تولید کنندگان این صنعت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر طرحهای مهم و بزرگ نساجی در استان در حال اجرا است، افزود: با بهره برداری از طرح های جدید نساجی  در استان زنجان برای ۲۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، افزود: تکمیل زنجیره تولید در استان  بخصوص در تولید کالای نساجی ضروری است از جمله می توان به تولید صنعتی پوشاک جین، کت و شلوار و سایر پوشاک اشاره کرد.

 فغفوری افزود:  تولید محصولات نساجی تحت  امتیاز برندهای معتبر باعث توجه  به کیفیت محصول و یافتن  بازار صادراتی شود که این روند تولید در چین و  کشورهای جنوب و جنوب شرقی آسیا دیده می شود.

استاندار زنجان نیز در اواخر سالجاری در بازیدی که از یکی از واحدهای نساجی داشت گفته بود که زنجان دومین استان به لحاظ حجم صنایع نساجی در سطح کشور است.

جمشید انصاری پیشتر تاکید کرده بود: عدم توجه اقتصاد ملی به ظرفیت‌ نساجی استان زنجان موجب شده تا نساجی استان با ۳۰ درصد ظرفیت خود کار کند.

انصاری با بیان اینکه اگر اقتصاد ملی نیاز خود را بر اساس توانمندی‌های استان‌های مختلف مورد توجه قرار دهد، می‌تواند به راحتی از سد مشکلات بگذرد، ادامه داد: عدم توجه اقتصاد ملی به این ظرفیت‌ها در استانی مانند استان زنجان موجب شده تا نساجی استان با ۳۰ درصد ظرفیت خود کار کنند.

مشکلات نساجی کشور به قدری است که تکالیفی در قانون بودجه برای حمایت و حل مشکلات آن پیش بینی شده استاستاندار زنجان با بیان اینکه صنعت نساجی بخش عمده ای از صنایع این استان را شامل می شود، گفت: زنجان دومین استان به لحاظ حجم صنایع نساجی در سطح کشور است.

جمشید انصاری، به مشکلات فراوان صنایع نساجی در سطح کشور اشاره کرد و افزود: مشکلات نساجی کشور به قدری است که تکالیفی در قانون بودجه برای حمایت و حل مشکلات آن پیش بینی شده است.

وی بر لزوم تشکیل کارگروه ویژه برای شناسایی و دسته بندی مشکلات صنایع نساجی تاکید کرد و یادآورشد: این کارگروه پس از بررسی مشکلات نساجی، نحوه برخورد با این صنعت در بخش های مختلف مالیاتی و بانکی را در قالب یک بسته حمایتی ویژه ای تدوین و جهت دریافت حمایتهای لازم به دولت ارائه خواهد کرد.

مدیر کل اقتصادی و سرمایه گذاری استانداری زنجان، با بیان اینکه توسعه صنعت نساجی در استان زنجان نیاز به سرمایه گذاری دارد گفت: باید زیر ساختهای لازم برای سرمایه گذاری صنعت نساجی در استان فراهم شود.

کریم حسینخانی در گفتگو با خبرنگار مهر، استان زنجان را قلب صنعت رسیندگی و بافندگی در کشور عنوان کرد و افزود: این استان پتانسیل لازم برای توسعه این صنعت را دارد.

وی اظهار داشت: توسعه صنعت نساجی در استان زنجان نیاز به حمایت واحدهای تولیدی دارد که در دولت تدبیر و امید به تقویت واحدهای تولیدی برنامه ریزی های لازم انجام شده است.

مدیر کل اقتصادی و دارایی استان زنجان گفت: در شهر هیدج استان زنجان کارخانه ریسندگی وجود دارد که در حال حاضر با ظرفیت ۴۵ درصد فعالیت می کند و مذاکراتی انجام شده که حمایت لازم از صنعت نساجی در استان انجام شود و این صنعت دیرینه در استان توسعه پیدا کند.

حسینخانی تاکید کرد: باید این صنعت را در استان به روز کنیم و بازار داخلی را تقویت و برای صادرات این صنعت راهکار لازم را در دستور کار قرار دهیم.

وی افزود: در استان باید واحدهای ریسندگی و بافندگی را فعال کنیم و برای رفع مشکلات این حوزه ها تلاش کنیم.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استانداری زنجان با بیان اینکه استان زنجان بیش از ۱۲ واحد نساجی دارد گفت: از این تعداد ۴ واحد راکد است و تعطیل است و تنها ۸ واحد با ظرفیت بسیار محدود در استان فعالیت می کنند.

حمایت از صنعت نساجی باعث توسعه اشتغال می شود
همچنین نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توسعه صنعت نساجی در کشور و استان زنجان گفت: حمایت از صنعت نساجی باعث ایجاد اشتغال پایدار می شود.
متاسفانه در استان زنجان آن طور که باید به صنعت نساجی توجه جدی نشده است و این امر باعث شده که این صنعت به خوبی نتواند توسعه پیدا کند و مغفول مانده استمحسن علیمردانی  در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: متاسفانه در استان زنجان آن طور که باید به صنعت نساجی توجه جدی نشده است و این امر باعث شده که این  صنعت به خوبی نتواند توسعه پیدا کندو مفقوده مانده است.
وی اظهار داشت: در راستای توسعه صنعت نساجی در استان و کشور باید سیاستگذاران از صنعت نساجی حمایت کنند چرا که توجه به این مهم نه تنها اقتصاد استان را تقویت می کند بلکه جلوی معضل بیکاری را در جامعه می گیرد.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: اشتغالزایی از این صنعت بسیار مهم است و نیاز مستمر کشور است و باید حمایت کاربردی و مستمر در دستور کار قرار گیرد.
علیمردانی تاکید کرد: اکثر واحدهای تولیدی و تجاری درگیر کمبود نقدینگی هستند و باید سیستم بانکی تسهیلات لازم را در اختیار سرمایه گذار قرار بدهد تا بتواند صنعت خود را رونق بدهد.
وی گفت: یکی از راههای کوتاهی که امروز می توانیم برای تغییر و بهتر شدن شرایط استفاده کنیم مشارکت با سرمایه گذاران در حوزه صنعت نساجی است و در این راستا باید زیر ساختها وبسترهای لازم برای این صنعت را فراهم کنیم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی بر حمایت از تولید داخلی اشاره کردو یاد آورشد: صنعتی که ریشه دارد و پایدار  بوده و نیروی انسانی متخصص لازم را دارد باید پیشرفت کند بنابراین باید صنعت نساجی توسعه پیدا کند و به جایگاه واقعی خود برسد.
علیمردانی: فرصتهای شغلی خوب و پایداری می تواند در صنعت نساجی هم در طراحی، تولید و اشتغال ایجاد شود. علیمردانی افزود: فرصتهای شغلی خوب و پایداری می تواند در صنعت نساجی هم در طراحی، تولید و اشتغال ایجاد شود.
وی تاکید کرد: واردات بی‌رویه بیشترین آسیب را به صنعت نساجی می زند و واردات باعث می شود تولیدات داخلی به خوبی در بازار مانور ندهند و مصرف کنندگان به سمت مصرف کالاهای وارداتی بروند و این زمینه بیکاری و تعطیلی واحدها ی صنعتی را فراهم می کند.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت صنعت نساجی استان زنجان تصریح کرد: اگر صنعت نساجی در استان و کشور به خوبی حمایت شود می توان زمینه های صادرات را هم فراهم کرد و در راستای تحقق این مهم هم سرمایه گذاران هم باید گام های موثر را بردارند.
چرخه حیات هر واحد صنعتی مستلزم تنوع تولیدات است
علیمردانی گفت: زنجان در سال های گذشته از قطب های بزرگ صنایع نساجی کشور بوده و امروز هم واحدهای جدید دوزندگی زیادی در این استان ایجاد شده است.
وی تصریح کرد: تمایل سرمایه گذاری بخش خصوصی نسبت به ایجاد واحدهای نساجی جدید در استان زنجان وجود دارد که باید حمایت لازم در دستور کار قرار گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد