مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

اجرای طرح پروپیلن در گروه تعیین تکلیف منطقه ویژه اقتصادی


 مدیر عامل مجتمع پتروشیمی خراسان با اشاره به اینکه پروپیلن، نخستین طرح مدرن صنعت پتروشیمی ایران است که در بجنورد عملیاتی می‌شود، گفت: اجرای این طرح در گروه تعیین تکلیف منطقه ویژه اقتصادی است.    میرافضلی در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان‌شمالی، توضیح داد: طی اجرای این پروژه گاز تبدیل به متانول، متانول به پروپیلن و پروپیلن به پلی پروپیلن می‌شود.

وی با بیان اینکه برای اجرای این پروژه بیش از 50هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام می‌شود، افزود: میزان تولید پلی پروپیلن 500هزار متر مکعب است.

میرافضلی با ذکر اینکه خراسان‌شمالی در سه راهی گاز خانگیران، اسلویه و ترکیه قرار گرفته است، ادامه داد: خانگیران بهترین منبع تامین گاز این شرکت برای اجرای پروژه‌های خود است که 98.8درصد متان مورد نیاز از طریق گاز خانگیران تامین می‌شود.

وی اظهار کرد: فاز مطالعاتی این پروژه به اتمام رسیده است و آب مورد نیاز آن نیز از طریق پساب‌های شهری تامین خواهد شد.

به گفته مدیر عامل مجتمع پتروشیمی خراسان میزان سالانه پساب شهری بجنورد 15تا 16میلیون متر مکعب است که این منبع بسیار خوبی برای این شرکت بعد از تصفیه آن است.

وی با تصریح بر اینکه هیچ سرمایه گذاری برای اجرای طرح‌های سرمایه گذاری در محلی که معافیت مالیاتی شامل آن نشود سرمایه گذاری نخواهد کرد، بیان کرد: به دلیل اینکه طرح راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی بجنورد در مجاورت شهرک صنعتی بیدک در حریم شهر قرار دارد و محیط زیست نیز اجرای آن را تایید نمی‌کند، پیشنهاد انتقال این شهرک در نزدیکی مجتمع پتروشیمی را داده‌ایم تا هم منطقه ویژه در استان راه‌اندازی شده و هم این پروژه به لحاظ برخورداری از معافیت مالیاتی اجرایی شود.

میرافضلی گفت: طی صحبت‌هایی که با مسئولان استانی انجام شده، آن‌ها نیز با این امر موافق هستند و از سوی دیگر به طور قطع اجرای این طرح منوط به برخورداری از مزیت مالیاتی است.
 وی با اشاره به اینکه این محصول برای ساخت انواع لوله، فوم مبلمان و در صنعت نساجی مورد استفاده قرار می‌گیرد، افزود: پاکستان و ترکیه مهمترین کشورهای هدف جهت فروش این محصول است.

مدیر عامل مجتمع پتروشیمی خراسان با بیان اینکه ساخت این پروژه سه، چهار سال طول می‌کشد، ادامه داد: برای ساخت این پروژه دو تا سه هزار نفر نیرو بکار گرفته می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد