مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

جشنواره مد و لباس فجر تنوع و پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از جشنواره مد و لباس فجر گفت: این دوره از جشنواره شاهد پیشرفت قابل ملاحظه ای هستیم که می تواند روند رو به جلوی جشنواره را نمایان سازد.

علی جنتی افزود: گروه های مختلفی در این دوره از جشنواره حضور دارند که در سال های گذشته غایب بودند و وارد صحنه شده اند که این امر را می توان به عنوان ویژگی جشنواره نام برد.

  وی ادامه داد: به تدریج باید محلی دایمی برای نمایش آثار برگزیده جشنواره ها داشته باشیم و به زودی قرار است مسئولان موزه ای را به عنوان موزه طراحی لباس برای این آثار اختصاص دهند تا پاسخگوی سلایق مختلف در جامعه باشد.

جنتی گفت: بخش خصوصی باید اصل کار را انجام دهد، ولی ما به عنوان دولت سیاست و برنامه ریزی و حمایت را انجام می دهیم تا این مسیر تسهیل شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: نهادهای دیگر به ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت که نقش موثری در این عرصه دارد باید به تدریج وارد این بخش شود و شهرداری های هم باید کمک کنند ، این مسیر آغاز شده و هر چقدر جلوتر می رویم می توانیم از همکاری دیگران نیز بهره مند شویم.



** تبدیل نگاه سنتی به صنعتی

مسوول بخش صنعت بنیاد ملی مد و لباس نیز گفت: تبدیل نگاه سنتی به صنعتی هدف جشنواره است.

حمید رضا نیک طبع، حرکت صنعت به موازات هنر را ضروری خواند و افزود: 12 شرکت با ماشین آلات نساجی و پوشاک مدرن در این جشنواره شرکت کرده اند که ماشین آلات جدید بازار را آورده اند تا نگاه از سنتی به صنعتی تغییر پیدا کند.

وی گفت: هدف ما این است که دوخت سنتی به صنعتی تغییر یابد زیرا یک کار صنعتی قطعا درآمد بیشتر و سرعت بالاتری را دارد یعنی هزینه ها با ماشین آلات نصف می شود.

وی در ادامه افزود:عرصه مد صرفا هنری نیست بلکه ما باید بخش های صنعتی و اقتصادی را نیز پوشش دهیم یعنی رسانه های اقتصادی و صنعتی نیز می توانند وارد عمل شوند.

نیک طبع گفت: ما تلاش کردیم تولیدکنندگان را با ماشین آلاتی که به سختی وارد جشنواره کردیم، آشنا کنیم. قطعا این روند می تواند بر کارکرد تاثیر بگذارد و در مرحله نخست باید دید افراد را تغییر دهیم.

دبیر بخش صنعت افزود: رسانه باید مردم تولیدکننده را هوشیار کند که دقت عمل بالا رود. توان ما در عرصه تولید پوشاک بسیار بالا است چرا باید ترکیه در این کشور حرکت کند در حالی که وقتی آثار نمایش داده می شود خود ترکیه خواهان سفارش کار از ما است. خلاء فروشگاهی ما بسیار عمیق احساس می شود و بیشترین ویترین به برندهای خارجی در سطح شهر داده شده است.



** جشنواره تخصصی تر می شود

انسیه زاهدی، معاون پژوهشی دانشگاه الزهرا (س)، هم روند برگزاری جشنواره مد و لباس فجر را رو به جلو دانست و گفت: در بخش علمی و دانشگاهی، کمیسیون آموزش و پژوهش را در کنار خود داشتیم تا داوری طرح ها در بخش جشنواره ای انجام شد.

زاهدی با اشاره به روند طولانی فرهنگسازی در هر عرصه ای بیان کرد: در این دوره از جشنواره مد و لباس روند رو به رشدی را شاهدیم. البته انتظارهم همین است، زیرا کار پخته تر می شود و افراد و هنرمندان با مسائل و نیازهای جامعه بیشتر آشنا می شوند.

وی در ادامه افزود: با گذشت زمان و ادامه یافتن جشنواره مد و لباس فجر، طرح هایی دانش آموخته ها ارائه می کنند، تخصصی تر می شود و افراد میدان عمل بیشتری به دست می آورند.

معاون پژوهشی دانشگاه الزهرا تصریح کرد: سال به سال باید با استقبال بیشتری رو به رو باشیم. ما نیز تمام سعی و تلاشمان برای همین است که از کارهای تکراری به سمت تخصصی برویم و مطرح تر از گذشته شاهد حضور طراحان باشیم تا به عرصه بین المللی دست یابیم.

چهارمین جشنواره مد و لباس فجراز 11 تا 16 اسفند ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه های تهران برپا است

منبع:ایرنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد