مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

واحدهای تولیدی همچنان در معرض تعطیلی‌اند

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع نساجی گفت: در حال حاضر مشکل نساجی‌ها به لحاظ تامین مواد اولیه تاحدی برطرف شده اما آنچه بیش از پیش تعطیلی و یا توقف فعالیت این تولیدکنندگان را با مشکل مواجه کرده عدم نقدینگی و کوچک شدن بازار است.

محمد مروج حسینی، رئیس هیات مدیره انجمن صنایع نساجی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به اینکه آیا وضعیت عرضه مواد اولیه مورد نیاز صنایع پایین دستی پتروشیمی‌ها بهبود یافته است، گفت: طبق آخرین آمار قیمت پلی استر ۲۰۰ تومان پایی آمده و با نرخ ۳۴۰۰ تومان در بورس عرضه شد و میزان عرضه هم مناسب بوده است زیرا تقاضا پایین آمده است.  وی افزود: فصل کاری نساجی‌ها از آخر شهریور و همزمان با شروع فصل مدارس آغاز می‌شود و در این روز‌ها فعالیت چندانی نداریم لذا تقاضا نیز کاهش یافته حتی عرضه برخی اقلام مثل پلی‌پروپیلن بیش از تقاضا بوده است.

مروج حسینی خاطرنشان کرد: اوج مصرف مواد اولیه ما یک تا 1.5 ماه پیش بوده تا بتوانیم پارچه مورد نیاز لباس مدارس را آماده کنیم زیرا اگر آن زمان گرانول به میزان کافی در اختیار داشتیم به موقع تبدیل به پارچه شده و مشکلی بابت تامین نیاز بازار نداشتیم.

وی تصریح کرد: از مهرماه مصرف مواد اولیه مورد نیاز نساجی‌ها بالا می‌رود و در دی و بهمن ماه به اوج مصرف می‌رسد لذا در این مدت باید عرضه به میزان کافی در بورس صورت گیرد.

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع نساجی همچنین به نبود نقدینگی به عنوان دیگر مشکل واحدهای تولیدی اشاره و اظهار داشت: در حال حاضر بانک‌ها مشغول بنگاه داری بوده و در زمینه کمک به گردش سرمایه تولیدی‌ها مساعدتی نداشته‌اند.
وی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به اینکه قدرت و توانایی خرید مصرف کنندگان پایین آمده و بازار کوچک شده، مشکل نساجی‌ها دوچندان شده است.

مروج حسینی خاطرنشان کرد: باید درآمد مردم بالا رفته تا مردم بتوانند وارد خرید عادی خود شده و تحریک بازار تقاضا رخ دهد و این مسئله به دلیل ترس از تورم اتفاق نمی‌افتد.

وی تصریح کرد: الان قیمت مواد اولیه مناسب است و بازار تب ندارد لذا بهتر است که ما خرید بالای مواد اولیه داشته باشیم اما پول کافی در اختیار نداریم.

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع نساجی گفت: در حال حاضر بانک‌ها شرکت سرمایه گذاری درست کرده، بنگاه دار شده و یا مشغول ساخت برج هستند و ساختمان‌های میلیاردی روی دست بانک‌ها مانده یعنی نقدینگی به جای مصرف در تولید در ساختمان‌ها انباشته شده‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد