مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

مرکز تولید پشم در شهرستان سنقروکلیایی راه اندازی خواهد شد

 به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از خبرنگار سهیل سنقر علیرضا ایزدی در جلسه هماهنگی ایجاد مرکز تولید پشم در سنقرو کلیایی افزود:فضای کارخانه چرم سازی که در حال حاضر غیر فعال می باشد بستر مناسبی برای سرمایه گذاری در بحث پشم شویی،نخ ریسی و رنگرزی برخوردار است که منجر به تامین مواداولیه برای تولید فرش،گلیم و گبه خواهد بود.  
 
فرماندار سنقرو کلیایی آموزش را مهمترین مسئله درحوزه صنایع دستی دانست و لزوم راه اندازی مراکز آموزشی و تربیت اهل فن را در این راستا موردتاکید قرار داد.
 
معاون صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه هم از ظرفیت یک میلون و 500 هزار راس دام در استان خبر داد و گفت:این ظرفیت از قابلیت خوبی برای ایجا د واحد کامل تبدیل پشم به نخ که برای تولیدات صنایع دستی و حتی نخهای پیراهن که نیاز مند دستگاههای پیشرفته می باشد برخوردار است.
 
نصرت الله سپهر با بیان اینکه افرادی که وارد کار تولیدات صنایع دستی شوند از خدمات بیمه ای دولت برخوردار خواهند شد افزود:این افراد می توانند از تسهیلات بانکی هم استفاده نمایند.
 
وی تامین امکانات زیر ساختی برای تولید گلیم لیلماج،که یکی از گلیمهای شناسنامه دار کشور است را مورد تاکید قرار داد و گفت:بایستی تمهیدات لازم برای جلوگیری از خروج پشم از استان اندیشیده شود.
 
رئیس اداره صنایع دستی و گردشگری سنقرو کلیایی با تشریح وضعیت صنایع دستی درسنقرو کلیایی گفت:در حال حاضر 3 هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در حوزه صنعت فرش،گلیم و گبه در این شهرستان اشتغال دارند.
 
داریوش فرمانی افزود: رونق بیش از پیش صنایع دستی بخصوص فرش و گلیم با توجه به سابقه تاریخی این شهرستان نیازمند حمایت مسئولین و همکاری دستگاههای مرتبط است.
 
وی با بیان اینکه بر اساس بازدید اساتید دانشگاه از کارگاههای سنتی، الیاف موجود در سنقر از بهترینهاست گفت:اشتغال در این حوزه مستلزم راه اندازی چرخه کامل شستشو،نخ ریسی،رنگرزی در بحث پشم است و مسئولین برای تحقق این کار ،از خروج پشم در استان کرمانشاه به خارج از استان جلوگیری کنند.
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد