مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

شرکت های نساجی همدان با مشکل کمبود آب مواجهند

مدیرعامل شرکت نخ رنگ همدان با بیان اینکه از اوایل تابستان تا آبان ماه با مشکل کمبود آب مواجه هستیم، بیان کرد: روزانه 600 مترمکعب مصرف آب شرکت نخ رنگ است و فقط یک چاه داریم که کفاف مصرف شرکت را نمی دهد.  عبد الله حمزه لو بعد از ظهر سه شنبه در بازدید خبرنگاران از این شرکت با بیان اینکه شرکت گاز تعرفه گاز را 42 درصد خارج از مصوبه دولت افزایش داده است، اظهار داشت: شرکت گاز قبل از اینکه مجلس شورای اسلامی مصوب کند تعرفه گاز را افزایش و بعد از تصویب مجلس نیز 25 درصد افزایش داد.

عبد الله حمزه لو با بیان اینکه امسال فقط توانستیم 10 درصد بر قیمت محصول تولیدی شرکت بیفزاییم، بیان کرد: با این وضعیت سرپا ماندان کارخانه مشکل است.

وی با بیان اینکه دولت مدام از حمایت از تولید صحبت می کند اما با گذشت سه ماه از سال، هیچ گونه بسنه حمایتی دریافت نکرده ایم، ادامه داد: اگر توانایی ایجاد اشتغال نیست باید اشتغال موجود حفظ شود اما کسی به فکر حفظ اشتغال موجود نیست.

مدیر عامل شرکت نخ رنگ با بیان اینکه امروز کارخانه های ریسدندگی در حال نابودی هستند چراکه نخ با هزار و 500 تومان زیر قیمت ریسندگی های داخل کشور از هند وارد می شود، بیان کرد: با واردات نخ عملا به اقتصاد هند کمک و صنایع ریسندگی کشور را تعطیل می کنیم.

حمزه لو با بیان اینکه شرکت نخ رنگ چاپ و رنگرزی انواع منسوجات را انجام می دهد، اضافه کرد: در چاپ پارچه های نظامی تخصص خاصی داریم و تولیدات شرکت از نظر کیفیت درجه یک است.

وی با بیان اینکه به علت نداشتن نقدینگی نمی توانیم در مناقصه ها شرکت کنیم، ادامه داد: سود را افراد متمولی می برند که در مناقصه ها شرکت می کنند و به شرکت سفارش می دهند.

شرکت های نساجی همدان با مشکل کمبود آب مواجه هستند

مدیر عامل شرکت نخ رنگ با بیان اینکه شش میلیارد تومان اصل بدهی شرکت به بانک تجارت و چهار میلیارد تومان جریمه است، افزود: هفته گذشته بعد از پیگیری فراوان 400 میلیون تومان پرداخت کردیم و قبول کردند که باقی بدهی تقسیط شود.

عبدالله حمزه لو با بیان اینکه از اوایل تابستان تا آبان ماه با مشکل کمبود آب مواجه هستیم، بیان کرد: روزانه 600 متر مکعب مصرف آب شرکت نخ رنگ است و فقط یک چاه داریم که کفاف مصرف شرکت را نمی دهد.

وی با بیان اینکه سال گذشته به شدید با مشکل آب مواجه بودیم و آب را به صورت قاچاق با تانکر خریداری می کردیم و شبانه به شرکت انتقال می دادیم، ادامه داد: چرا باید آب خریدن برای تولید به صورت قاچاق انجام شود.

در ادامه خبرنگاران به بازدید از شرکت ایرکا الکترونیک باختر رفتند که مدیر عامل شرکت ایرکا الکترونیک باختر  با بیان اینکه در این شرکت استاتور موتور خودرو تولید می شود، اظهار داشت: تولید استاتور در این شرکت به طور خاص در کشور، به تولید انبوه رسیده است.

امیر حسن مسعودیان با بیان اینکه برنامه داریم که تولید شرکت را تا پایان تابستان به هزار تا هزار و 200 قطعه برسانیم، عنوان کرد: قطعه وارداتی 12 یورو قیمت دارد اما با تولید این قطعه در داخل کشور حدود شش تا هفت هزار تومان ارزبری کاهش دارد.

وی با بیان اینکه مصرف قطعه استاتور در ایران روزی سه هزار قطعه است به مشکلات بخش تولید اشاره کرد و ادامه داد: اگر مشکلات حل شود می توانیم به تولید سه هزار قطعه در روز برسیم که در این راستا نیازمند کمک اداره صنعت، معدن، تجارت، گمرک و صنایع هستیم.

مدیر عامل شرکت ایرکا الکترونیک باختر با بیان اینکه مشتریان شرکت بازار خودرو سازی و صنایع یدکی است، ابراز داشت: برای راه اندازی این واحد صنعتی حدود سه میلیارد تومان هزینه شده است.

ایرکا الکترونیک باختر تنها واحد تولیدی قطعه استاتور در کشور است

مسعودیان با بیان اینکه برای راه اندازی این واحد صنعتی از تسهیلات استفاده نکرده ایم چراکه یا تسهیلات نمی دادند و یا فرایند گرفتن تسهیلات سخت بود، ادامه داد: ایرکا الکترونیک باختر تنها واحد تولیدی کشور است که قطعه استاتور تولید می کند.

وی با بیان اینکه در این مجموعه برای 15 نفر اشتغال ایجاد شده است، عنوان کرد: اگر به تولید اسمی دست پیدا کنیم تعداد افراد شاغل در این واحد به دو برابر افزایش می یابد و برای 20 نفر هم به طور غیر مستقیم اشتغال ایجاد می شود.

مدیر عامل شرکت ایرکا الکترونیک باختر با اشاره به اینکه برای پیدا کردن دانش کار با چهار یا پنج شرکت اروپایی و آسیای شرقی مشاوره داشته ایم، بیان کرد: قطعه تولید شده در خودرو هایی از جمله سمند، پژو 206، پژو GLX و L90 کار گذاشته می شود.

امیر حسن مسعودیان با بیان اینکه مشکل هزینه جاری داریم، ادامه داد: واردات وجود دارد به این دلیل که اگر هر روز خط تولید 10 تا 12 هزار قطعه تولید کند هر سه ماه یک و نیم میلیارد تومان هزینه جاری می شود و برای تامین هزینه جاری مشکل وجود دارد.

خبرنگاران در ادامه بازدید از واحد های صنعتی به کارخانه نساجی اکباتان رفتند.

مدیر داخلی این کارخانه با بیان اینکه روزانه چهار تا پنج تن نخ در نساجی اکباتان تولید می شود، اظهار داشت: همه مراحل تولید پارچه در این شرکت انجام می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد