مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

راهی برای شناسایی مشکلات صنعت نساجی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان اعتقاد دارد با احداث پروژه شهرک نساجی مشکلات موجود در این صنعت راحت تر شناسایی و حل خواهد شد.
پروژه احداث شهرک نساجی در گیلان با هدف ترقی صنعت نساجی در این استان چندی است به یکی از بحث های اصلی مقامات صنعتی استان بدل شده است.

به گزارش خبرگزای خبرآنلاین علی منتظری مدیر کل صنعت ،معدن و تجارت این استان در واکنش به بحث احداث این پروژه گفت: با گردآوری تمام مجموعه های صنعت نساجی در یک مکان می توانیم نهایت بهره برداری را از این صنعت داشته باشیم.  

وی با توضیح اینکه صنعت نساجی صنعتی اشتغال زا و پر درآمد است ادامه داد: با احداث چنین پروژه ای کل خانواده صنعت نساجی اعم از رنگرزی، ریسندگی، بافندگی و ... در یک نقطه متمرکز می شوند بنابراین مشکلات موجود در این صنعت راحت تر شناسایی و حل خواهد شد.

منتظری که در دولت یازدهم طی حکمی از سوی نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت در سمت خود ابقا شد با اشاره به واگذاری برخی کارخانه ها به بخش های خصوصی در سال های اخیر گفت: متاسفانه برخی از صنایع ما که اکثرا دولتی نیز بودند به بخش های خصوصی واگذار شده و از بهره برداری خارج شدند.

یکی از این صنایع که پس از واگذاری به بخش خصوصی عملا از روند تولید خارج شد کارخانه نساجی "پوشش" بود که منتظری از این واگذاری به عنوان بزرگ ترین معضل صنعت استان گیلان نام برد.

او با اشاره به اینکه بخش خصوصی پس از تحویل گرفتن " پوشش" ماشین آلات و سوله های این کارخانه را عملا نابود کرده افزود: این اتفاق حاصل اشتباهی است که در امر واگذاری غیرکارشناسی واحدهای بزرگ رخ داد.

وی همچنین درباره اجرای اصل 44 قانون اساسی گفت: واگذاری به بخش های خصوصی در صورتی می تواند نجات دهنده صنعت باشد که کار به اهلش سپرده شود و واگذاری ها غیر کارشناسانه نباشد که متاسفانه در جریان واگذاری "پوشش" شاهد یکی از مهم ترین واگذاری های غیرکارشناسی و غیر اصولی بودیم.

منتظری با اشاره به اینکه این بخش خصوصی به بهانه ریزش برف شدید، اقدام به از بین بردن بخش مهمی از ماشین آلات این کارخانه کرده بود گفت: متاسفانه در آن برهه از زمان، بخش خصوصی با شیوه های مختلف و طبق قرارداد موفق به گرفتن حکم قضایی شدند ولی پس از آن اتفاقات و خرابی ماشین آلات، مسئولان امنیتی استان وارد عمل شدند .

مدیر صنعت معدن و تجارت استان گیلان همچنین با بیان اینکه اگر حکم قضایی مبنی بر تحویل گرفتن کارخانه پوشش از بخش خصوصی صادر شود تمام توانایی خود را برای شکوفا شدن "پوشش" به کار خواهند گرفت تاکید کرد: تمام تلاش خود را برای استفاده بهینه از این استعدادی که در سال های اخیر به کار گرفته نشده، به کار خواهیم بست و تمام هم و غم مان نهایت استفاده از این سرمایه استانی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد