مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

کاهش نرخ ارز صادرات کفپوش‌ و فرش ماشینی را تحت تأثیر قرار می‌دهد

کاهش نرخ ارز صادرات کفپوش‌ و فرش ماشینی را تحت تأثیر قرار می‌دهد
دبیر انجمن نساجی با اشاره به ارتباط نرخ ارز و قیمت تمام شده کالا گفت: کاهش نرخ ارز، صادرات کفپوش‌ها، فرش ماشینی و الیاف پلی‌استر را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
علیرضا حائری در گفت ‌و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: زمانی که نرخ ارز کاهش یابد، واردات توجیه پیدا می‌کند و در صورت افزایش نرخ ارز نیز صادرات رونق می‌گیرد.
   وی ادامه داد: صنعت نساجی حتی با ارز هزار تومانی نیز به حیات خود ادامه داده است، هر چند ممکن است لطمه‌هایی خورده باشد ولی نوسان 100 یا 200 تومانی نرخ ارز لطمه اساسی به این صنعت وارد نمی‌کند.

حائری تصریح کرد: زمانی که نرخ ارز 800 تومان بود و قاچاق محصولات نساجی نیز رونق داشت، باز هم صنعت نساجی توانست به کار خود ادامه دهد.

وی با بیان اینکه قیمت پایین ارز صادرات را از توجیه‌پذیری خارج می‌کند، افزود: در حال حاضر در کالاهای نهایی مانند کفپوش‌ها یا فرش ماشینی صادرات خوبی صورت می‌گیرد و علاوه بر این، الیاف پلی‌استر نیز از شرایط صادراتی خوبی برخوردار است.

وی توضیح داد: در صورت کاهش نرخ ارز ممکن است ضربه‌هایی به صادرکنندگان کفپوش‌ها، فرش ماشینی و الیاف پلی‌استر وارد شود.

دبیر انجمن نساجی در عین حال گفت: باید بین نرخ ارز و قیمت تمام شده کالا تناسب وجود داشته باشد که در این صورت با کاهش نرخ ارز، قیمت تمام شده کالا نیز پایین خواهد آمد.

به گفته وی، کاهش نرخ ارز باعث پایین آمدن قیمت مواد اولیه و در نتیجه کاهش هزینه تولید می‌شود که در این صورت می‌توان از کاهش صادرات جلوگیری کرد.

وی تأکید کرد: نرخ ارز باید طوری تعیین شود که هم واردات و هم تولید داخل توجیه داشته باشد و از نظر ما کف نرخ ارز، 3 هزار تومان است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد