مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

اظهارات وزیر صنعت و عدم نظارت سازمان حمایت، عامل رانت در مواد اولیه نساجی شده است

یک منبع آگاه در بازار با تأکید بر اینکه برخی مواد اولیه صنایع نساجی مانند گرانول پلی پروپیلن مورد نیاز صنایع نساجی، اخیرا بسیار کم‌تر در بورس عرضه می‌شود،‌گفت: برخی اظهارات وزیر صنعت و عدم نظارت سازمان حمایت، به تخلف و عرضه خارج از بورس دامن زده است.
  حائری دبیر انجمن نساجی درباره کاهش عرضه گرانول پلی پروپیلن گرید الیاف به عنوان ماده اولیه صنعت نساجی از سوی واحدهای پتروشیمی در بورس کالا انتقاداتی مطرح و تأکید کرد: این ماده تا آذر ماه هفته‌ای 2 مرتبه در بورس کالا عرضه می‌شد و عرضه و تقاضا یا یکدیگر تناسب داشت، اما اکنون با کاهش عرضه این ماده برخی واحدهای نساجی با مشکل تامین این ماده اولیه رو به رو شده‌اند.

بر اساس این گزارش، یک منبع مطلع در بازار با اشاره به اینکه عرضه‌های خارج از بورس پتروشیمی‌ها و رانت ایجاد شده در میان آنان در کنار اظهارات نسنجیده وزیر صنعت درباره عرضه‌ها موجب رغبت بیش‌تر آنان در تخلف شده است، گفت: مصاحبه‌های وزیر صنعت در شرایط کنونی و عدم نظارت دقیق سازمان حمایت بر عرضه‌های شفاف و متناسب با نیاز بازار، موجب اختلال بیش‌تر و نارضایتی صنایع شده است.

به گفته آگاهان بازار، برخی پتروشیمی‌ها با عرضه بیشتر محصولات با گریدهای کم‌مصرف در بورس، برخی گریدهای پرتقاضا را در فضایی سیاه و رانت گونه عرضه می‌کنند.

بنابراین گزارش، دیگر منابع مطلع در کنار مصاحبه‌های نسنجیده وزیر صنعت درباره عرضه محصولات در بورس، عرضه‌های نامناسب و غیر منطقی پتروشیمی‌ها، قطع گاز و عدم تأمین خوراک را یکی دیگر از دلایل کاهش عرضه‌ها عنوان کرده‌اند.

به گزارش فارس، دبیر انجمن صنایع نساجی در انتقادی از روند عرضه محصولات در بورس کالا، گفته بود: عرضه گرانول پلی پروپیلن از نیمه دوم دی ماه در بورس متوقف شده و بسیاری از واحدهای نساجی مصرف‌کننده این ماده اولیه به ویژه واحدهای تولیدی نخ بی‌سی‌اف در آستانه تعطیلی قرار گرفته‌اند؛ قیمت هر کیلوگرم گرانول پلی پروپیلن در بورس 3900 تومان بوده است که در حال حاضر این ماده در بورس کالا عرضه نمی‌شود، ولی در بازار آزاد با قیمت 4800 تومان قابل خرید است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد