مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

فعالیت ۶۵۰ واحد نساجی در آذربایجان‌شرقی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به این که هم اکنون حدود ۹۱۴ واحد نساجی در کشور دارای پروانه بهره برداری است، گفت: از این تعداد ۶۵۰ واحد آن در آذربایجان‌شرقی فعالیت می‌کند.

 به گزارش گیل تکس، محمدجعفر عظمایی ظهر امروز در گفت‌گو با خبرنگاران  اظهار کرد: صنعت پوشاک و نساجی در زمره تولیداتی جای گرفته است که با وجود مزایای بسیار آن نظیر اشتغالزایی بالا و ارز آوری، نیاز به توجه و سرمایه‌گذاری بیشتری در مقایسه با  سایر صنایع دارد.
وی ادامه داد:  با این حال کم توجهی به صنعت پوشاک و نساجی در ایران موجب شده این صنعت در سال های اخیر نه تنها رشد نکند بلکه با رکود مواجه شود.

   عظمایی با اشاره به این که هم اکنون حدود 914 واحد نساجی در کشور دارای پروانه بهره برداری  است، گفت: از این تعداد 650 واحد آن در آذربایجان‌شرقی فعالیت می‌کند.

وی افزود: هرچند از زمان تاسیس نخستین کارخانه ریسندگی و بافندگی به شکل مدرن در تبریز بیش از 100 سال می‌گذرد و از آن زمان به بعد بر رونق و توسعه آن افزوده شده اما  امروزه می بینیم که این واحدها بتدریج  به تعطیلی کشیده می‌شود.
عظمایی تصریح کرد: با این حال آذربایجان و بخصوص تبریز، همچنان قطب صنعت بافندگی است و در زمینه تولید حوله، کش، قیطان و نوار فعالیت های  خوبی در جریان می باشد.

وی بهره‌گیری از ماشین آلات فرسوده، کمبود نیروی انسانی متخصص، واردات بی رویه، کمبود نقدینگی و قاچاق کالا را از عمده مشکلات این بخش عنوان کرد.

عظمایی در خصوص مزایای صنعت نساجی و پوشاک گفت: این صنعت در کشور به پشتوانه سبقه چندین هزار ساله دارای مزایای بسیاری است که راه را برای توسعه و پیشرفت آن هموار کرده است.

وی دسترسی به منابع تامین مواد اولیه مورد نیاز را بزرگ‌ترین مزیت این صنعت در کشور دانست و اظهار داشت: چرا که امکان کاشت پنبه به عنوان مهم‌ترین و قدیمی‌ترین مواد اولیه مورد نیاز این صنعت در کشور وجود دارد و در صورت رفع موانع موصوف  و رشد تولید پنبه می توان شاهد شکوفایی مجدد این صنعت در کشور بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد