مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

همایش ملی پنبه در فارس برگزار می شود

رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس از برگزاری همایش ملی پنبه در روز یکشنبه دهم آذر ماه با حضور مسئولان کشوری و استانی درشهرستان داراب خبرداد. به گزارش خبرگزاری مهر، مهرزاد خرد گفت: در این همایش ملی شخصیت های مطرح وصاحب نظر درامور پنبه اعم از مسئولان، تولیدکنندگان، دست اندرکاران پنبه پاک کنی و صنایع نساجی ، روغن کشی و جمعی از محققان امور پنبه حضور خواهند داشت

 

وی برپایی چنین همایشهایی را در اتخاذ تصمیمات مطلوب درخصوص این محصول استراتژیک ، مهم توصیف کرد و ادامه داد: از آن جا که استان فارس به عنوان یکی از قطب های اساسی تولید پنبه در کشور مطرح  است ، بی شک ارائه راهکارهای جدید، علمی و عملی و استفاده از نقطه نظرات کارشناسان و پیشکسوتان می تواند در رفع مشکلات جدی طلای سفید استان نقش اساسی داشته باشد.

خرد در ادامه بر لزوم بـکارگیری ادوات مـکانیزه در زراعت پنبه تـأکید کـرد و گفت: با رشدضریب مکانیزاسیون در پنبه طی چند سال اخیر علاوه بر افزایش کیفی و کمی این محصول، سبب  کاهش هزینه های تولید صرفه جویی در زمان، افزایش بهره وری و در نهایت تولید پایدار را به دنبال داشته است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس در بخشی دیگر از سخنان خود از قابلیت ورود پنبه استان به بازار بورس خبر داد و گفت: در حال حاضر محصول مهم ذرت وارد بازار بورس شده است که با توجه به قابلیت و پتانسیل های بالای پنبه استان می تواند این محصول نیز وارد بازار بورس شود.

خرد یادآور شد: چنانچه پنبه استان وارد بازار بورس شود برخی از مشکلات نظیر نوسانات قیمت پنبه ، استفاده بیشتر صنایع نساجی از پنبه های تولید داخل و در نهایت بهره وری بیشتر و هم چنین موضوعات مرتبط با خرید تضمینی آن نیز مرتفع خواهد شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس ضمن تاکید بر ارتقای سطح کیفی و کمی این محصول و حمایت گسترده از صنعت پنبه و صنایع وابسته به آن گفت: مورد حمایت قراردادن بخش خصوصی و راه اندازی این صنایع باعث رونق و ارتقاءاین بخش نیز خواهد شد.

خرد تصریح کرد: با توجه به ارزش افزوده این محصول ضریب بیکاری در استان نیز کاهش خواهد یافت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد