مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

فرماندار مبارکه: مطالبات کارگران پلی اکریل درحال پیگیری است

فرماندار شهرستان مبارکه گفت: مطالبات پرسنل شرکت پلی اکریل ایران از سوی دستگاه های مسوول درحال پیگیری است.

ˈمهدی سلیمانیˈ روز سه شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: کمتر از 24 ساعت پس از اولین تجمع پرسنل این شرکت، جلسه کمیسیون کارگری شهرستان مبارکه در روز نهم آبان جاری با حضور روسای دستگاه های ذیربط و مدیران شرکت پلی اکریل ایران برگزار و تصمیمات لازم برای پیگیری مطالبات صنفی پرسنل این شرکت اتخاذ شد.

  وی اظهارکرد: پس از پایان تجمعات کارگران این شرکت، به همراه مسوولان شهرستان مبارکه در 14 آبان جاری در نمازخانه این شرکت حضور یافتم و از نزدیک درجریان خواسته های پرسنل قرار گرفتم.

فرماندار مبارکه تصریح کرد: با پیگیری های به عمل آمده جلسه کمیسیون کارگری استان به ریاست معاون استاندار اصفهان و با حضور مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان سایر دستگاه های عضو در 19 آبان در استانداری برگزار شد و تک تک درخواست های کارگران مورد بررسی قرار گرفت و رسیدگی به آنها به دستگاه های مرتبط محول شد.

وی با بیان اینکه مطالبات کارگران شرکت پلی اکریل ایران شامل دو بخش صنفی و غیرصنفی می شود، تصریح کرد: در بخش صنفی برای تشکیل شورای اسلامی کار در این شرکت، ثبت نام از کاندیداها برای عضویت در این شورا از روز یکشنبه گذشته آغاز شده و پس از پایان ثبت نام و در اولین فرصت انتخابات شورای اسلامی کار این شرکت برگزار خواهد شد.

وی گفت: موضوع اجرای طرح SBU که براساس آن قرار بود شرکت پلی اکریل ایران به شرکت های کوچکتر تبدیل شود هم اکنون متوقف شده و کارگران تا زمانیکه علاقه مند باشند می توانند قرارداد خود را همچنان با این شرکت ادامه دهند.

سلیمانی افزود: کارگران پس از موافقت اداره کار و تمایل خودشان می توانند با شرکت های زیر مجموعه پلی اکریل ایران قرارداد منعقد کنند و در این شرایط موضوع بهره مندی آنان از مزایای مشاغل سخت و زیان آور هم آسیب نخواهد دید.

وی اظهارکرد: برخی از درخواستهای کارگران مبنی بر بازنگری در طرح طبقه بندی مشاغل و برخی خدمات رفاهی دیگر پس از تشکیل شورای اسلامی کار در این واحد از سوی شورای اسلامی کار پیگیری خواهد شد و مدیرعامل شرکت هم آمادگی خود را برای هرگونه همکاری در این زمینه اعلام کرده است.

فرماندار مبارکه تصریح کرد: در زمینه نوع بیمه پرداختی برخی پرسنل نیز مقرر شد اداره کل بیمه تامین اجتماعی استان اصفهان به صورت فوری نتیجه بررسی خود را اعلام کند.

وی همچنین مطالبه غیرصنفی کارگران را تغییر در مدیریت این شرکت بیان کرد و افزود: پلی اکریل ایران اکنون یک شرکت خصوصی است و هرگونه تغییر در مدیریت آن باید در چارچوب قانون تجارت و در تعامل با سرمایه گذار و هیات مدیره پیگیری شود.

وی با تقدیر از کارگران فهیم پلی اکریل ایران که با درک شرایط از برگزاری تجمع در 13 آبان خودداری کردند، اظهارکرد: بدنه کارگری این شرکت افراد متدین و معتقد به نظام هستند.

فرماندار مبارکه همچنین از کارگران شرکت پلی اکریل ایران خواست تا مطالبات خود را در چارچوب موازین قانونی پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه کارگران شرکت پلی اکریل ایران باید مراقب افرادی باشند که با سوءاستفاده از شرایط ایجاد شده قصد اخلال در ادامه فعالیت این واحد را دارند گفت: کارگران این شرکت باید آنان را از خود طرد کنند.

سلیمانی با اشاره به اینکه مطالبات مطرح شده از سوی دستگاه های ذیربط درحال پیگیری است، تاکید کرد: ادامه تجمعات هیچگونه توجیه قانونی ندارد.

وی با اشاره به نامگذاری سالجاری از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان سال حماسه سیاسی و اقتصادی گفت: تحقق حماسه اقتصادی با افزایش تولیدات داخلی بویژه در این واحد که محصولات آن در کشور منحصر به فرد است باید بوقوع بپیوندد.

وی با تاکید براینکه رسیدگی به مطالبات کارگران نیاز به فضای آرام دارد، خاطرنشان کرد: کارگران این شرکت با حضور گسترده در انتخابات شورای اسلامی کار مطالبات خود را می بایست به صورت مدون از طریق این شورا پیگیری کنند.

فرماندار مبارکه به سوابق درخشان پلی اکریل ایران اشاره و تصریح کرد: کارگران این واحد تولیدی باید توجه داشته باشند که اگر در روند تولید این شرکت وقفه ای ایجاد شود تاثیر اولیه و مستقیم آن برزندگی آنان خواهد بود.

وی با بیان اینکه بیش از 400 واحد صنعتی فعال در مبارکه وجود دارد، گفت: حفظ آرامش در واحدهای صنعتی، عدم اخلال در روند تولید آنان و رسیدگی به مطالبات صنفی قانونی کارگران جزو اولویت های این شهرستان است.

به گزارش ایرنا، بدنبال تجمع کارگران پلی اکریل ایران در روزهای اخیر، جمعی از کارگران این شرکت روزگذشته (دوشنبه) در اجتماع دیگری خواستار اجرا شدن درخواست های خود شدند.

مدیرعامل شرکت پلی اکریل ایران هم روز دوشنبه گذشته در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: کارگران این شرکت حتی یک روز حقوق معوقه ندارند.

ˈکریم فروزان با بیان اینکه هیات مدیره این شرکت مطیع تمام تصمیمات شورای عالی شهرستان مبارکه و استان اصفهان است، اظهارکرد: اگر خواسته به حقی از سوی کارگران تضییع شده باشد که نشده، از سوی این شرکت اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه این شرکت خصوصی است، تصریح کرد: هر درخواست قانونی و به حق کارگران اگر از سوی شورای شهرستان مبارکه و استان اصفهان مصوب و به ما ابلاغ شود، آن را اجرا خواهیم کرد.

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان هم پیش از این به خبرنگار ایرنا گفته بود: شرکت پلی اکریل سابقه خوبی دارد و تاکنون با مشکل و مساله حاد کارگری و یا شکایاتی روبرو نبوده است.

«محسن نیرومند» افزود: این شرکت از سال 83 در زمره شرکت های خصوصی قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: طبق قانون در نحوه مدیریت شرکت های خصوصی، دولت حق دخالت ندارد و موضوعات مطرح شده از سوی کارگران این شرکت یک مساله درون شرکتی محسوب می شود.

به گفته وی، پلی اکریل ایران با تولیدات شاخص خود همواره روابط خوبی با نیروهای کارگری داشته و اتفاقات اخیر در این شرکت سابقه چندانی ندارد.

شرکت پلی اکریل در 24 مرداد سال53 بصورت مشارکت بین بخش خصوصی و تعدادی از بانک های تخصصی ایرانی و شرکت ˈدوپان دونمورسˈ آمریکا تاسیس شد و در سال 57 به بهره برداری رسید.

شرکت پلی اکریل ایران دارای 10 شرکت اقماری است.

مهمترین تولیدات شرکت پلی اکریل ایران، الیاف اکریلیک، نخ و الیاف پلی استر است و تولیدات آن بعنوان مواد اولیه در شرکت های نساجی و تولید فرش مورد استفاده قرار می گیرد.

این شرکت در کیلومتر 45 جاده اصفهان به مبارکه واقع است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد