مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

مدیرعامل پلی اکریل ایران: هیچ کارگری لغو قرارداد نمی شود

مدیرعامل شرکت پلی اکریل ایران با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر تعدیل نیرو در این شرکت گفت: هیچ کارگری لغو قرارداد نمی شود.

کریم فروزانˈ روزسه شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: این شرکت تاکنون هیچ شکایت کارگری از دستگاه های ذیربط دریافت نکرده و تمام حق و حقوق کارگران را پرداخت کرده و این وضعیت را ادامه خواهد داد.
وی با بیان اینکه این شرکت بدلیل تامین نبودن مواد اولیه با 30 درصد ظرفیت فعالیت می کند، اظهارکرد: بااین وجود کارگران این کارخانه لغو قرارداد نشده و حتی یک نفر نیز برای بیمه بیکاری به سازمان تامین اجتماعی معرفی نشده است.

 

مدیرعامل شرکت پلی اکریل ایران با اشاره به اینکه درصورت تضییع حقوق کارگران، اعتراض و پیگیری حق آنان است، تاکید کرد: کارگران بدنبال امنیت شغلی خود هستند که این موضوع مورد تاکید مدیران این شرکت هم می باشد.
وی افزود: اگر کارگری که با شرکت پلی اکریل ایران قرارداد دارد و بخواهد برای ادامه کار خود و استفاده از مزایای بیشتر با یکی دیگر از شرکت های اقماری قرارداد منعقد کند هیچ مانعی ندارد و حق و حقوق وی نیز پرداخت می شود.
فروزان با بیان اینکه در مدت مدیریت سه ساله گذشته تاکنون حتی یک درصد از یکهزار و 500 کارگر این شرکت بدون دلیل لغو قرارداد نشده است، گفت: این شرکت در چندسال گذشته تعداد کمی را بدلیل ارائه مدارک جعلی تحصیلی لغو قرارداد کرده ولی با این وجود حتی آنان را به دادگاه و یا مراجع قانونی دیگر معرفی نکرده است.
مدیرعامل شرکت پلی اکریل ایران تاکید کرد: اگر کارگری احساس کرده که حقی از وی ضایع شده و در پیگیری از مدیران این شرکت نتوانسته به حق و حقوق خود برسد، می تواند به مراجع قانونی مراجعه کند و درصورت تایید مطالب وی، پرداخت خواهد شد.
وی درپاسخ به این سوال که برخی افراد اظهارکردند که این شرکت در حال تقسیم شدن به شرکتهای کوچکتری است، اظهارکرد: شرکتهای الیاف زاینده رود، انرژی گستران، بازرگانی، خدمات بندری و چند شرکت دیگر از سالهای گذشته به عنوان شرکت های اقماری و زیر پوشش شرکت پلی اکریل ایران بودند.
وی تصریح کرد: اکنون هیچ تصمیم جدیدی برای تغییر و تحول در چارت شرکت های این مجموعه نداریم.
به گزارش ایرنا، در چند روز گذشته تعدادی از کارگران شرکت پلی اکریل ایران به تصور تجزیه این شرکت و لغو قرارداد تعدادی از آنها در داخل این شرکت اجتماعی برگزار کردند.
فرماندار شهرستان مبارکه هم درباره مطالب عنوان شده از سوی کارگران شرکت پلی اکریل ایران به خبرنگار ایرنا گفت: مطالبات و خواسته های به حق کارگران تا رسیدن به نتیجه مطلوب پیگیری می شود.
ˈمهدی سلیمانیˈ با بیان اینکه راضی به ضایع شدن حق و حقوق کارگران نیستیم، اضافه کرد: درخواستهایی که در چارچوب قانون و حقوق آنان باشد قابل پیگیری است.
وی با بیان اینکه پلی اکریل ایران یک شرکت خصوصی است، افزود: مدیران این شرکت می تواند متناسب با شایستگی یا عدم شایستگی کارکنان خود تصمیم گیری کنند و اعتراض های اخیر کارگران مبنای قانونی ندارد.
معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: شرکت پلی اکریل سابقه خوبی دارد و تاکنون با مشکل و مساله حاد کارگری و یا شکایاتی روبرور نبوده است.
ˈمحسن نیرومندˈ در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این شرکت از سال 83 در زمره شرکت های خصوصی قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: طبق قانون در نحوه مدیریت شرکت های خصوصی، دولت حق دخالت ندارد و موضوعات مطرح شده از سوی کارگران این شرکت یک مسئله درون شرکتی محسوب می شود.
به گفته وی، پلی اکریل ایران با تولیدات شاخص خود همواره روابط خوبی با نیروهای کارگری داشته و اتفاقات اخیر در این شرکت سابقه چندانی ندارد.
شرکت پلی اکریل در 24 مرداد53 بصورت مشارکت بین بخش خصوصی و تعدادی از بانک های تخصصی ایرانی و شرکت دوپوند دونمورس آمریکا تاسیس و در سال 57 به بهره برداری رسید.
شرکت پلی اکریل ایران دارای 10 شرکت اقماری است.
مهم ترین تولیدات شرکت پلی اکریل ایران، الیاف اکریلیک، نخ و الیاف پلی استر است و تولیدات آن به عنوان مواد اولیه در شرکت های نساجی و تولید فرش مورد استفاده قرار می گیرد.
این شرکت در کیلومتر 45 جاده اصفهان به مبارکه واقع شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد