مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

اعتراض‌هایی که مدیریت پلی‌اکریل را زیر سئوال برده است

اعتراض‌های صنفی و آرام کارگران شرکت پلی‌اکریل در اصفهان از چند روز گذشته تاکنون به اوج خود رسیده و این اعتراض‌ها در حال دامنه‌دار‌تر شدن است.
 به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، طی روز‌های گذشته شرکت پلی‌اکریل اصفهان روز‌های پر‌التهابی را گذرانده و شاهد اعتراض‌های صنفی کارگران خود بوده، اعتراض‌هایی که بیشتر به نحوه مدیریت مدیران کارخانه صورت گرفته و سبب شد تا از ورود این مدیران توسط کارگران به کارخانه جلوگیری شود.
 
* کتمان مدیران پلی‌اکریل از اعتراض‌های کارگران این شرکت

اما مدیران این شرکت در حالی وقوع اعتراض کارگران را منکر می‌شدند که رسانه‌ها حتی از جزئیات برخورد کارگران با یکی از اعضای هیئت مدیره این شرکت نیز خبر داشتند، موضوعی که می‌شد با مدیریت درست خبری آن را کنترل و تبعات آن را به حداقل رساند، اما مدیران تصمیم گرفتند تا با انکار آن در حالی موضوع را کتمان کنند که پیش از این یکی از سایت‌های خبری در یکی از استان‌های همجوار خبر از جریمه شدن 22 میلیارد تومانی این شرکت به دلیل قاچاق سوخت داده بود. موضوعی که به سرعت توسط مدیرعامل این شرکت انکار شد و گفت پیگیر دلیل نشر این خبر هستیم.

در حال حاضر دوباره حاشیه گریبان این شرکت را گرفته و اخبار ضد و نقیضی از این مرکز اقتصادی به گوش می‌رسد.

* شرکت پلی‌اکریل از 10 کارخانه تشکیل شده است

حسین فروزان، مدیرعامل شرکت پلی‌اکریل هرچند که روز ابتدای این درگیری‌ها گفته بود شرکت پلی‌اکریل از 10 کارخانه تشکیل شده که در حال حاضر تنها یکی از کارخانه‌های آن مواد اولیه ندارد و برای تعمیرات تعطیل شده و مسئولان شرکت، کارگران و کارکنان این کارخانه را برای ایراد سخنرانی گرد هم جمع کرده‌اند و تجمعی در کار نبوده است.

* پلی‌اکریل براساس فرمول‌های رایج یک شرکت ورشکسته شده است

اما در حال حاضر یکی از اعضای هیئت مدیره این شرکت در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در حالی که نخواست نامش فاش شود از ابعاد دیگر این موضوع پرده برداشته و عنوان کرده در حال حاضر براساس فرمول‌های اقتصادی، شرکت پلی‌اکریل یک شرکت ورشکسته بوده که برای فرار از ورشکستگی باید ارزش اموال و دارایی‌های آن  به‌روز شود.

وی اظهار کرد: در صورت به‌روز شدن این اموال به طور قطع میزان دارایی‌های شرکت پلی‌اکریل از میزان بدهی‌های آن بیشتر می‌شود و این شرکت دیگر ورشکسته نیست.

این مقام مسئول دلیل اصلی اعتراض‌های کارگران را انتقال اسمی آنها به دیگر شرکت‌های با عنوان مدیریت پلی‌اکریل دانست و افزود: با این انتقال هیچ تغییری در میزان سختی کار، اضافه کار و وضعیت این افراد به وجود نمی‌آید، در حالی که کارگران بر این تصور هستند که در صورت انتقالشان به شرکت‌های زیر نظر پلی‌اکریل با کاهش حقوق و مزایا مواجه می‌شوند.

با این اظهارات و این موضوع که دلیل اصلی این اعتراض‌ها انتقال کارگران به دیگر شرکت‌ها آن هم به صورت اسمی است، به نظر می‌رسد مدیران شرکت پلی‌اکریل اصفهان پس از اخذ مجوز برای به‌روز کردن ارزش اموال و دارایی‌های خود به این نتیجه رسیده‌اند که با این افزایش بها باید به همین میزان نیز مالیات بپردازند، در حالی که هیچ افزایش تولیدی نداشته و تنها روی کاغذ دارایی‌های آنها کم یا زیاد شده است و در راستای این موضوع تلاش می‌کنند تا برای فرار از پرداخت مالیات، بخش‌هایی از این شرکت را به بخش‌های دیگری از زیر‌مجموعه‌های خود بفروشند، در حالی که این خرید و فروش‌ها شک کارگران را بر انگیخته و زمینه اعتراض‌های آنها را رقم زده، اعتراض‌های صنفی و آرام کارگران شرکت پلی‌اکریل اصفهان از چند روز گذشته تاکنون به اوج خود رسیده و این اعتراض‌ها در حال دامنه‌دار‌تر شدن است.

* اصفهان متعهد به پرداخت 3هزار میلیارد تومان مالیات تا پایان سال شده است

حمیدرضا فولادگر، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در زمینه تعهد مالیاتی استان اصفهان در قانون بودجه گفت: استان اصفهان متعهد شده از ابتدا تا پایان امسال مبلغ 3 هزار میلیارد تومان مالیات بپردازد و از این نظر رتبه دوم در بین استان‌های کشور را دارد، اما در زمینه جذب سرانه بودجه رتبه 28 کشور را دارد که سبب بی‌عدالتی در این زمینه شده است.

وی اظهار کرد: این نحوه دریافت مالیات تبعاتی را برای استان دارد و اگر دریافت مالیات در سطح صورت بگیرد، به طوری که سالیانه به مودیان مالیاتی اضافه شود، بسیار خوب است، اما اگر در عمق گسترش یابد و مبلغ مالیات افزایش پیدا کند، باز هم یک بی‌عدالتی را شاهد هستیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی به افرادی که درصدد فرار از پرداخت مالیات هستند، تذکر داد و از مبادی ذیربط خواست تا برای تحقق میزان تعهد داده شده از فرار از مالیات به وسیله راه‌های قانونی و غیر‌قانونی جلوگیری کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، استان اصفهان به عنوان یک استان صنعتی و قطب تولید فولاد و مصنوعات نساجی کشور شاهد بروز مشکلات و معضلاتی بوده که عمده آنها از نوع معضلات صنفی و اعتراض‌های آرام کارگری بیان شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد