مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

تجمع اعتراضی کارگران پلی‌اکریل به اعمال مدیریت‌های سیاسی‌

برای چهارمین روز پیاپی صورت گرفت
تجمع اعتراضی کارگران پلی‌اکریل به اعمال مدیریت‌های سیاسی‌
کارگران پلی‌اکریل ایران واقع در اصفهان برای چهارمین روز پیاپی به اعمال مدیریت‌های سیاسی و تعدیل نیرو در کارخانه به صورت اعتراضی تجمع کردند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، شرکت پلی‌اکریل اصفهان به عنوان یکی‌ از بزرگ‌ترین تولید‌کنندگان مواد اولیه نساجی در کشور به شمار می‌رود و در سال های اخیر بخشی از دارایی‌های خود را به دلیل مشکلات موجود در صنعت و بازار نساجی به سایر بخش ها واگذار کرده و سهام عمده این شرکت نیز به «شرکت احیا فولاد» واگذار شده است.
   کارگران کارخانه پلی‌اکریل ایران برای چهارمین بار در سه روز اخیر دست به تجمع اعتراضی زده‌اند و حاضر به رفتن بر سر کار خود نیستند.

یکی از کارگران این کارخانه در تماس تلفنی با خبرنگار فارس در ارتباط با دلیل این تجمع گفت: کارگران به نحوه مدیریت این کارخانه معترض هستند، چرا که در دولت گذشته چندین بار با وجود بودن مواد اولیه در کارخانه، کارگران را به مرخصی اجباری می‌فرستادند و خط تولید را تعطیل می‌کردند.

وی افزود: مسئولان کارخانه چندین بار کارخانه را تعطیل کردند و توانستند وام‌های کلان از دولت بگیرند، اما این وام‌ها صرف شکل‌گیری و توسعه شرکت‌های وابسته به کارخانه که رشد قارچ‌گونه دارند، شده است.

یک دیگر از کارگران کارخانه پلی‌اکریل اصفهان در این زمینه گفت: شرکت‌های سودآوران نیک‌اندیش، نیک‌آزمون، الیاف زاینده‌رود، انرژی گستران، رجایی، فردوس و خدمات بندری همگی از شرکت‌های وابسته به پلی‌اکریل هستند که به صورت یک هلدینگ با یکدیگر همکاری می‌کنند، اما هم‌اکنون در حال جداسازی برخی از این شرکت‌های زیر مجموعه و در نتیجه و تعدیل نیرو و همچنین حذف هستند.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از موارد تجمع کارگران پلی‌اکریل حذف گزینه سختی کار از فیش حقوقی آنها است، تصریح کرد: از آنجایی که کارگران این کارخانه با مواد شیمیایی سر و کار دارند و بیماری‌های ریه و قلبی بر آنها عارض می‌شود، بنابراین حذف گزینه سختی کار از حقوق آنها اقدامی غیر‌انسانی و غیر‌قانونی است.

این کارگر که نخواست نامش فاش شود، ادامه داد: جداسازی شرکت‌های زیر‌مجموعه این شرکت نیاز به تعدیل نیرو دارد و یکی از واحدها که با 20 کارگر فعالیت می‌کرد به پنج نفر کاهش پیدا کرده و تمام فشار کار بر روی این پنج نفر است و آنها نیز برای اینکه اخراج نشوند، قادر به اعتراض نیستند.

به گزارش فارس، هم‌اکنون 700 کارگر از یک‌هزار و 700 نیروی این کارخانه به صورت آرام در محوطه کارخانه تجمع کرده و خواستار تعیین تکلیف و بهبود شرایط کاری خود هستند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد