مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

کارگران نساجی در بنگلادش تظاهرات کردند

هزاران تن از کارگران نساجی در بنگلادش روز شنبه با درخواست افزایش حداقل دستمزد ماهانه شان به 100 دلار خیابان های بیرون از داکا را مسدود کرده و به کارخانه های نساجی این کشور حمله کردند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از داکا، کارگران که بسیاری از آنها چماق به دست داشتند از دهها کارخانه نساجی خارج شده و چندین ساعت در بزرگراهای مناطق صنعتی اصلی بنگلادش تظاهرات کردند.
معاون رئیس پلیس منطقه صنعتی قاضی پور گفت:« دست کم 20 هزار کارگر در این اعتراضات شرکت داشتند. آنها ضمن درخواست افزایش قابل توجه حقوق خود، خیابان ها را بستند.»
  
بنگلادش دومین صادرکننده منسوجات جهان است و تولیدات 4500 کارخانه نساجی این کشور 80 درصد از صادرات سالانه 27 میلیارد دلاری بنگلادش را تشکیل می دهد.
اما اکثریت سه میلیون کارگر بنگلادشی ماهانه 38 دلار حقوق می گیرند که این میزان دستمزد در زمره کم ترین حقوق در جهان است. در پی اعتراض کارگران نساجی در بنگلادش، دهها کارخانه مجبور شدند روز شنبه را تعطیل کنند.
معاون رئیس پلیس بنگلادش گفت در پی مخالفت با پیوستن برخی از کارفرماها به جمع معترضان، معترضان خشمگین شروع به پرتاب آجر و سنگ به سوی 20 کارخانه کردند.
وی افزود:« اوضاع اکنون آرام است چرا که کارگران برای پیوستن به اعتراضات داکا راهی این منطقه شدند. تردد در این بزرگراها نیز ازسرگرفته شد.»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد