مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

بافندگی پاکان با حداقل نیروی کار فعال است

دبیر خانه کارگر استان تهران از تعدیل یک سوم کارگران کارخانه بافندگی پاکان طی یک سال گذشته خبر داد.
«اسماعیل حق پرستی» با بیان اینکه تولید در این کارخانه با رکود مواجه شده است، به ایلنا گفت: از مجموع ۲۵۰ کارگر شاغل در این واحد تولیدی ۱۶۰ کارگر آن در یکسال گذشته به سبب افزایش مشکلات اقتصادی به مرور تعدیل شده‌اند.
  او با بیان اینکه این کارخانه هم اکنون با حداقل نیروی کار در حال تولید است افزود: از مجموع کارگران باقی مانده این واحد تولیدی، حدود ۴۸ کارگر آن در شرف بازنشستگی با مشاغل سخت وزیان آور هستند.
این فعال کارگری با یادآوری اینکه  در حال حاضر تولید با مسائلی همانند قیمت تمام شده بالا، قوانین و مقررات دست و پاگیر، نوسانات نرخ ارز و... مواجه است گفت: آثار مخرب این محدودیت‌ها  بر صنایع نساجی به راحتی مشهود است.
حق پرستی تصریح کرد: اگر دولت تسهیلات لازم را برای پرداخت حق سنوات و خرید مواد اولیه برای واحد‌های نساجی وبافندگی فراهم نماید این واحدها می توانند مجددا پویایی خود را به دست خواهد آورد.
او همچنین در این زمینه اضافه کرد: اگر دولت نقدینگی مورد نیاز جهت خرید مواد اولیه را برای واحد های نساجی دچار بحران فراهم کند این کارخانه ها با استفاده بهینه از امکانات بالقوه و ماشین آلات موجود خود خواهد توانست سود دهی بسیارخوبی را به همراه داشته باشد.
اودر خاتمه با بیان اینکه کارگران باقی مانده نساجی پاکان به سبب قرار دادی بودن شغلشان امنیت شغلی ندارند، اظهار داشت: عدم توجه به صنایع نساجی وبافندگی، که دامنه و حجم وسیعی از نیروی انسانی کشور را به خود اختصاص داده است،موجب می‌شود این صنعت که به مراتب آسیب پذیر‌تر از سایر صنایع است هر چه سریعتر احیاء شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد