مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

تقاضای جهانی الیاف به ۸۲ میلیون تن رسید

خبرگزاری فارس: تقاضای جهانی الیاف به ۸۲ میلیون تن رسید

به گزارش گیل تکس به نقل از دفتر مطالعات آماری و راهبردی انجمن صنایع نساجی ایران، گزارش تولید و مصرف جهانی الیاف مصنوعی در سال 2012، نشان می‌دهد که تقاضای جهانی الیاف در سال 2012 با 4 درصد افزایش به 82.1 میلیون تن رسیده و با توجه به شاخص مربوطه در نیمه اول سال جاری، پیش‌بینی می‌شود که این مقدار برای سال 2013 به 85.8 میلیون تن برسد.

 


گزارش سالیانه منتشر شده در خصوص میزان تقاضای جهانی برای انواع الیاف، شامل الیاف پشم، پنبه و الیاف مصنوعی است که تمام کاربردهای الیاف اعم از تولید پوشاک، منسوجات خانگی و فنی در این محاسبه مد نظر قرار گرفته‌اند ولی الیاف سخت مانند جوت و نوارهای پلی‌پروپیلن در این محاسبه لحاظ نشده‌اند.

در گزارش نشریه melliand، تقاضای نهایی و میزان مصرف الیاف در کارخانه‌ها تا سال 2030 نیز پیش‌بینی شده ‌است.

مصرف الیاف پشم در کارخانه‌ها در سال 2012 با کاهش 2.5 درصدی روبرو شد و به 1.06 میلیون تن رسید و مصرف پنبه نیز با کاهش 2.2 درصدی 22.9 میلیون تن بوده است.

رشد مصرف الیاف در حوزه الیاف مصنوعی رخ داده که با افزایش 6.8 درصدی به 58.2 میلیون تن رسیده است.

در این بین، اکریلیک، نایلون استیپل و نایلون فیلامنت مورد مصرف در فرش (BCF) با کاهش مصرف روبرو بودند، در حالی که بیشترین رشد مصرف در الیاف استیپل سلولزی (رشد 19درصدی) و فیلامنت‌های مصنوعی مورد مصرف در منسوجات از پلی‌استر و نایلون (رشد 9.5 درصدی) رخ داد.

طبق این گزارش، چین همچنان بزرگترین بازار مصرف الیاف، هم به عنوان کالای نهایی (30درصد از تقاضای جهانی) و هم به عنوان مواد اولیه کارخانه‌ها (53درصد از تقاضای جهانی) را در اختیار دارد.

33 درصد از مصرف جهانی الیاف پشم، 35 درصد از مصرف جهانی پنبه و 61 درصد از مصرف جهانی الیاف مصنوعی به کشور چین تعلق گرفته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد