مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

احیای صنعت نوغانداری با اعطای مشوق های لازم امکان پذیر است


عاشوری مطرح کرد:
احیای صنعت نوغانداری با اعطای مشوق های لازم امکان پذیر است
شفت – خبرگزاری مهر: نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی گفت: برای احیای صنعت نوغانداری باید مشوق های از قبیل اعطای تسهیلات بانکی با کارمزد پائین، عرضه تخم نوغان رایگان و غیره لحاظ کرد.

ناصر عاشوری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: افت شدید تولید نوغان در سال های اخیر به دلیل مقرون به صرفه نبودن، واردات بی رویه و قیمت تمام شده و سایر موارد است.

وی همچنین با بیان اینکه دولت و مجلس همواره باید از تولید محصولات کشاورزی حمایت کند بر ضرورت اصلاح ساختار صنایع نوغانداری تاکید کرد.

  

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی بر لزوم رونق صنعت نوغانداری و حمایت از تولیدکنندگان پیله ابریشم برای احیای این صنعت اشاره کرد و گفت: این صنعت نقش مهمی در اشتغال و پویایی اقتصادی دارد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت اقتصادی پرورش کرم ابریشم افزود: سرمایه گذاری در این زمینه تولیدی نسبت به بسیاری از تولیدات دیگر کم سرمایه بر و زود بازده است.

عاشوری اظهارداشت: این صنعت اشتغالزایی مناسبی داشته و در صورت تبدیل به ابریشم قابل استفاده در صنایع بافندگی و نساجی ارزآوری قابل توجهی دارد.

وی در ادامه به اهمیت تغییر کاربری زمین های کشاورزی اشاره کرد و گفت:‌ با توجه به محدودیت منابع ( آب و خاک)، رشد روز افزون جمعیت، تغییر کاربری زمین های کشاورزی امنیت غذایی مردم را به خطر می اندازد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآورشد: به ازای هر هکتار تغییر کاربری زمین های کشاورزی که از چرخه تولید خارج می شود حداقل هفت تا هشت تن کاهش تولید خواهیم داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد