مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

حمایت از تولیدات صنعتی در قالب محدودیتهای وارداتی

حمایت از تولیدات صنعتی در قالب محدودیتهای وارداتی
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با گروه‌بندی کالایی برای واردات در سال گذشته برخی از صنایع اذعان کردند که با این سیاست توانستند ظرفیت تولید خود را افزایش داده و نه تنها به سوددهی برسند، بلکه انگیزه‌ای برای صادرات کالاهای خود داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن صالحی‌نیا در خصوص برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت،با توجه به محدودیتهای موجود در تامین ارز واردات و  با هدف کاهش واردات کالاهای ساخته شده، اظهار داشت: سال گذشته گروه‌بندی کالایی برای واردات در کشور صورت گرفت و ثبت سفارش گروه ۱۰ که در آن کالاهای ساخته شده نهایی که برخی از آنها غیرضروری است و برخی دیگر توان بالایی در داخل کشور برای تولید داشتند، محدود شد.  

وی با بیان این‌که این امر به کاهش واردات کالاهای ساخته شده و رونق تولید در این گونه تولیدات انجامید، افزود: صنایعی همچون لوازم خانگی، نساجی و صنعت کفش از این دست صنایع بودند. از سوی دیگر، در چارچوب سیاست‌های جدید تجاری، صادرات برخی کالاها محدود یا منوط به پرداخت عوارض شد.

معاون صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: ویژگی این‌گونه محصولات، ماده اولیه بودن آنها برای جمع زیادی از صنایع پایین دستی بود. وی تصریح کرد: این اقدام باعث شد، این گونه محصولات وارد چرخه تولید شده و شاهد رونق صنایع پایین دستی باشیم که دستاورد آن، کالاهای ساخته شده با ارزش افزوده بیشتر باشد.

صالحی‌نیا از آمادگی این وزارتخانه برای قرار دادن برخی دیگر از رشته‌های صنعتی در گروه خبر داد و افزود: هم‌‌اکنون وزارت صنعت، معدن و تجارت آمادگی دارد در صورت ضرورت و توجیه پذیری لازم،چنانچه یک تشکل صنعتی در رشته‌ای خاص، به تولید کیفی به اندازه کافی و با قیمت مناسب و در حد اشباع بازار تضمین دهد، اقدامات لازم را معمول کند.

وی ادامه داد: همچنین اگر مواد خامی در کشور متقاضی زیادی داشته باشد و تامین آن برای داخلی با محدودیت روبرو باشد وزارت صنعت، معدن و تجارت ، مدیریت لازم برای صادرات آن مواد را اعمال خواهد کرد تا حداکثر ارزش افزوده تامین شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد