مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

صادرات صنایع نساجی کشور با رشد 24 درصدی به 750 میلیون دلار رسید

صادرات صنایع نساجی کشور با رشد 24 درصدی به 750 میلیون دلار رسید
کاشان- خبرگزاری مهر: رئیس هیئت مدیره صنایع نساجی ایران گفت: ارزش صادرات صنایع نساجی کشور در سال 91 بالغ بر حدود 746.3 میلیون دلار بوده که نسبت به سال قبل از ان 24 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مروج  ظهر دوشنبه در حاشیه گردهمایی تولیدکنندگان صنایع نساجی کاشان اظهار داشت: کالاهای صاراتی انواع کفپوش های ماشینی، الیاف، پوشاک، و انواع نخ بوده است.

 وی افزود: در سال 1391، حجم صادرات از کشور در حدود پنج هزار تن و به ارزش 67.8 میلیون دلار بوده که تنها 5.6 درصد از ارزش صادراتی منسوجات کشور را در بر گرفته و نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی حدود 10.3 درصد کاهش یافته است.

وی خاطر نشان کرد: واردات انواع الیاف و نخ به کشور، که مواد اولیه مورد نیاز صنایع نساجی است بالغ بر حدود 916 میلیون دلار بوده که بیش از 72 درصد از ارزش واردات کالاهای نساجی به کشور را در بر می‌گیرد.                                     

صنعت نساجی هنوز هم یکی از پول‌سازترین صنایع است

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران با بیان اینکه صنعت نساجی ایران هنوز هم یکی از پول‌سازترین، اشتغال‌زاترین و صادراتی‌ترین صنایع کشور است افزود: آموزش نیروی کار در این صنعت نسبت به صنایع دیگر راحت‌تر بوده و حتی کشورهای غربی هم با وجود پیشرفت در عرصه‌های مربوط به فناوری اطلاعات، کار در صنعت نساجی را کنار نگذاشته‌اند.

مروج، با اشاره به اینکه نیاز کشور بیش از یک میلیارد و 500 میلیون متر مربع به صنایع نساجی  می باشد اظهار داشت: با داشتن 9000  واحد نساجی در کشور  که در حال فعالیت هستند 800 میلیون متر مربع در داخل تولید و مابقی بصورت چمدانی و بازارچه‌های مرزی تامین میشود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد