مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

کارخانه نساجی بافت بلوچ نیاز به توسعه و توجه دولت دارد

استاندار سیستان و بلوچستان:
کارخانه نساجی بافت بلوچ نیاز به توسعه و توجه دولت دارد
زاهدان-خبرگزاری مهر: استاندار سیستان و بلوچستان بر احیا و توسعه امکانات کارخانه نساجی بافت بلوچ ایرانشهر تاکید کر و گفت: توسعه این کارخانه نیاز به حمایت دولت دارد.

به گزارش خبرنگار مهر حاتم نارویی درنشست بررسی مشکلات و راهکار های توسعه صنایع استان که با حضور رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع کشور برگزار شد گفت: احیای کارخانه بافت بلوچ ضروری است و باید مسئولان زیر ربط نیازهای این کارخانه را مورد توجه ویژه قراردهند.

وی با بیان این که کارخانه به سبب عدم مدیریت صحیح و بی توجهی مدیران درطی سال های اخیر روند رو به ضعفی داشته است افزود: کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر که در زمان طاغوت کلنگ زنی شد همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی ایران نسبت به تجهیز آن اقدام و در ردیف بزرگترین واحدهای نساجی کشور قرار گرفت.

وی گفت: متاسفانه این واحد تولیدی بزرگ در حال حاضر با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند که نیازمند توجه جدی و حمایت دولت به منظور احیای مجدد آن است.

در این دیدار همچنین معاون وزیرصنعت، معدن و تجارت با اشاره به آتش سوزی اتفاق افتاده در طی سال های گذشته در این کارخانه تولیدی گفت: این حادثه از نظر مالی ضربه سختی بر این واحد تولیدی وارد آورد که پس از آن مدیران این بخش نتوانستند جبران خسارت نمایند.

غلامرضا شافعی افزود: در حال حاضر واحد تولیدی بافت بلوچ ایرانشهر یک درصد از تولید نساجی کشور را به خود اختصاص داده است که با گسترش و ساخت فضاهای مناسب و تامین ماشین آلات نوین و استفاده از نیروهای متخصص و بومی می توان این رقم را افزایش داد .

رئیس سازمان گسترش و نوسازس صنایع کشور ادامه داد: کارخانجات بافت بلوچ که به نام شرکت گسترش صنایع بلوچ تغییر نام یافته نقش بسیار مهمی در رونق اقتصادی منطقه، اشتغالزایی و تولید ثروت ملی و جلوگیری از پدیده شوم قاچاق دارد.

وی اظهار داشت: در این رابطه تلاش خواهدشد تا از محل اصل 44 قانون در خصوص اصلاح ساختار و تجهیز و رونق این واحد نساجی و تولیدی اقدام شود.

در این نشست همچنین رئیس هیئت مدیره کارخانه بافت بلوچ ایرانشهربا اشاره به کمبود برخی از ماشین آلات تکمیلی در بخش ریسندگی گفت: در بخش رنگریزی این کارخانه روزانه هشت هزار متر پارچه رنگریزی می شود که تا 20 هزار متر قابل افزایش است.

نصراللهی افزود: شرکت گسترش صنایع بلوچ ایرانشهر دارای 150 هکتار گستره است که اکنون روزانه دو هزار و 500 کیلو گرم نخ تولید می کند و خط تولید آن تا چهار هزار کیلو گرم قابل افزایش است.

وی اظهار داشت: هم اینک 270 نفر در این کارخانه مشغول بکار هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد