مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

بی تفاوتی وزارت صنعت نسبت به احیای نساجی مازندران

دریابیگی:
بی تفاوتی وزارت صنعت نسبت به احیای نساجی مازندران/ تاکید بر اجرای صحیح قانون کار
قائم شهر- خبرگزاری مهر: دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با تاکید بر اجرای صحیح قانون کار در کارخانجات استان، از بی تفاوتی وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به احیای کارخانجات نساجی مازندران انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، نصرالله دریابیگی صبح پنجشنبه در نشستی خبری با اصحاب رسانه بمناسبت روز جهانی کار و کارگر با اشاره به اینکه این روز یک روز بین المللی است که کارگران بدلیل 8 ساعت کار و دستمزد پایین در خیابان تحصن کردند، اظهار داشت: برای حمایت از کار و کارگر سازمان بین  المللی کار  برای ارتباط کارگر با دولت و حکومت تنظیم شد.


دریابیگی به شعار امسال رهبری که سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری شد، اشاره و گفت: با توجه به مشکلات کشور اولین مشکل کارگران نداشتن امنیت شغلی وپایین بودن دستمزد که دولت ، شورای کار و وزیر تعاون ، کار و امور اجتماعی متاسفانه حقوق آنها غیرقانونی مصوب گردید.

دبیراجرایی خانه کارگر مازندران بیان کرد: حقوق کارگران باید براساس تورم و سبد هزینه خانوار 5 نفره در نقاط مختلف کشور و صنایع مختلف مصوب شود، که متاسفانه افزایش حقوق 25 درصدی مصوب شد.

وی  با اشاره به اینکه حقوق مصوب شده اداره کار براساس اصول قانونی نیست ، اذعان داشت:  امروز مشکل و تعطیلی صنایع و کارخانجات ، کارگر نیست بلکه پول شویی، بی ارزش شدن پول ایرانی، واردات بی رویه کالا، اجرای قانون هدفمندی یارانه، نبود نقدینگی ، افزایش قیمت موجب شد، تاوان سیاست های غلط اقتصادی کشور را کارگران پرداخت می کنند.

وی وظیفه همه مسئولان نظام را رفع مشکلات جامعه کارگری عنوان و اظهارداشت: رئیس جمهور  باید پاسخگوی مشکلات و حق و حقوق کارگران باشند و باید تاوان کارگران و خانواده های آنها را مسئولان کشوری پرداخت کنند.

این مسئول خانه کارگر، مشکل معیشتی و درمانی را معضل جامعه کارگری اشاره کرد و افزود: متاسفانه امسال که با نام  کارگران شروع و بعد از برگزاری انتخابات و رای آوردن به هیچکدام از وعده ها و حرفهای خود عمل نمی کنند.

وی به مشکلات عمده در کشور، قانون هدفمندی یارانه ها، افزایش حامل های انرژی ، افزایش مشکلات اقتصادی کارخانجات ، واردات کالاهای خارجی موجب تعطیلی کارخانجات و صنایع درایران شده که قربانیان این مشکلات ، کارگران کشور و مازندران هستند، اشاره کرد.

وی بیان داشت: امروز حمایت از کار وکارگر، تولید، ایجاد اشتغال ، حمایت از رهبری و نظام جمهوری اسلامی است.

بی توجهی وزارت صنعت برای احیا کارخانه نساجی مازندران

دبیراجرایی خانه کارگر مازندران گفت: وزارت صنعت و سازمان صنایع در مازندران برای احیا کارخانه نساجی و خلع ید سرمایه گذار ترک هیچ اقدامی نکرد.

نصرالله دریابیگی  با اشاره به وعده رئیس جمهور در سفر هیات دولت به مازندران برای احیا دوباره کارخانجات نساجی مازندران اظهارداشت: در قائم شهر هزاران کارگران مشکل معیشتی دارند و بیش از 30 ماه حقوق خود را دریافت نکردند.

وی با اشاره به اینکه نساجی مازندران در شرایط بحران واگذار شد، اظهارداشت: باتوجه به بحران ، هبه کردن بانک مرکزی موجب بیکاری و بیچارگی هزاران کارگر شد.

وی بیان داشت: اجرای خصوصی سازی باید عامل عدل و رابطه فقر و غنی باشد نه اینکه برای کارگران فقر، فساد و غیره رادر برداشته باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد