مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

مهم‌ترین مشکل ما نرخ بالای سود تسهیلات بانکی است

مهم‌ترین مشکل ما نرخ بالای سود تسهیلات بانکی است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل کارخانه پنبه داراب گفت: حمایت‌های دولت از کارخانه‌های پنبه‌پاک‌کنی باید بیشتر باشد چراکه نرخ بالای تسهیلات بانکی و کمبود نقدینگی مهم‌ترین مشکل ما است.

محمدعلی انصاری امروز در حاشیه بازدید فرماندار، امام جمعه و جمعی از مسئولان و کشاورزان دارابی از کارخانه پنبه‌پاک‌کنی این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در داراب اظهار داشت: امسال برای خرید محصول پنبه شهرستان داراب 85 میلیارد ریال تسهیلات از بانک‌های صادرات و ملت دریافت کرده‌ایم که باید 11 میلیارد ریال سود را در مدت شش ماه پرداخت کنیم.

وی عدم همکاری مناسب شهرداری و شورای شهر داراب در مورد تفکیک زمین کارخانه پنبه این شهرستان از صنعتی به تجاری و جابه‌جا شدن کارخانه به بیرون از شهر را از دیگر مشکلات کارخانه پنبه داراب دانست و خاطرنشان کرد: طبق قانون باید برای کارخانه‌های آلاینده در سطح شهر‌ها زمین رایگان در بیرون از شهر در نظر گرفته شود، امتیازهای آب، برق و تلفن بدون دریافت هزینه به محل جدید انتقال یابد و زمین کارخانه نیز بدون دریافت هزینه برای کمک به این مرکز تولیدی تفکیک و به فروش برسد.

مدیرعامل شرکت پنبه‌کاران داراب افزود: در سفر استاندار فارس به داراب این موضوع در جلسه شورای اداری این شهرستان مطرح و مقرر شد که شهرداری بدون دریافت هزینه این کار را انجام دهد اما تاکنون اقدام موثری در این زمینه صورت نگرفته است.

انصاری ادامه داد: این شرکت 4 هزار و 560 نفر عضو دارد که 90 درصد کشاورزان پنبه‌کار شهرستان‌های داراب و زرین دشت را تشکیل می‌دهد و سالانه یک درصد بیشتر از بالاترین نرخ سود بانکی به سرمایه‌گذاران در این شرکت پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه در ایران 30 کارخانه پنبه‌پاک‌کنی وجود دارد که کارخانه داراب تاثیرگذارترین شرکت پنبه کشور است اضافه کرد: در کارخانه پنبه‌پاک‌کنی داراب برای 120 نفر به صورت فصلی و 30 نفر به صورت دائمی ایجاد اشتغال شده و در سال جاری تاکنون 6 هزار و 500 تن وش پنبه از کشاورزان خریداری کرده است.

فرماندار داراب نیز در پایان بازدید از کارخانه پنبه‌پاک‌کنی این شهرستان بر لزوم حمایت از این مرکز تولیدی تاکید کرد و گفت: باید کمک کرد تا علاوه بر اینکه چرخ این کارخانه به راحتی به گردش درآید صنایع نساجی نیز در داراب ایجاد شود.

کرامت قاسمی افزود: پنبه مانند سایر محصولات کشاورزی نیست که با یک واسطه به دست مصرف کننده برسد و باید برای جذب سرمایه‌گذار در زمینه ایجاد کارخانه نساجی، تولید محصول نهایی پنبه در داراب که مرکز تولید پنبه جنوب کشور است و ایجاد اشتغال در این شهرستان تلاش کرد.

به گزارش فارس، در این بازدید دو ساعته مسئولان جهاد کشاورزی و نماینده کشاورزان نیز امام جمعه و فرماندار داراب را همراهی کردند.

داراب با 4 هزار و 200 هکتار سطح زیر کشت پنبه و تولید سالانه 14 هزار تن وش پنبه بزرگ‌ترین تولید کننده این محصول در جنوب کشور است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد