مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

تعرفه 20 درصدی واردات پنبه به زودی حذف می‌شود

معاون امورصنایع وزیر صنعت:
تعرفه 20 درصدی واردات پنبه به زودی حذف می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون امورصنایع و اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت از پیگیری تخصیص ارز مرجع برای واردات کالاهایی واسطه‌ای و مواد اولیه صنایع نساجی کشور خبر داد و گفت: تعرفه 20 درصدی واردات پنبه به زودی حذف می‌شود.

خبرگزاری فارس: تعرفه 20 درصدی واردات پنبه به زودی حذف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شاتا، محسن صالحی نیا درادامه سلسله نشستهای معاونت صنایع و اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت با هیأت‌ مدیره انجمن صنایع نساجی ایران افزود: با اقدامات انجام شده درصدد هستیم که با هماهنگی با شورای عالی استاندارد مواد اولیه نساجی و هر کالایی که ماهیت واسطه ای دارد بتواند برای واردات از نرخ ارز مرجع استفاده کند .

به گفته وی، به زودی با هماهنگی سازمان استاندارد کالاهای واسطه ای و مواد اولیه  صنایع نساجی که مشمول نرخ ارز مرجع برای ورادات نیز می شوند از شمول قانون ارتقای کیفی خودرو و سایر محصولات صنعتی خارج می شوند.

صالحی نیا اینگونه اقدامات را برای حمایت از تولید عنوان کرد و افزود: ارز مرجع جهت واردات تمام کالاهایی که تعرفه ورودی آنها کمتر از 30 درصد است، تخصیص می یابد.

وی با اشاره به لزوم همکاری انجمن صنایع نساجی ایران برای شناسایی کالاهای مشمول نرخ مرجع  اضافه کرد: در خصوص نوع ارز واردات کالاهایی که تعرفه آن‌ها بین 30 تا 40 درصد است می توان حسب مورد تصمیم‌گیری نمود و جهت واردات کالاهایی که تعرفه آن‌ها بیش از 40 درصد است نیز باید از ارز حاصل از صادرات استفاده کرد.

معاون وزیر صنعت تاکید کرد: ثبت سفارش در مورد کالاهایی که با اعتبار شرکت و یا وارد کننده کالا انجام می شود نیز باید با ارز مرجع انجام گیرد.

وی برقراری مجدد جوایز صادراتی را کمک به افزایش صادرات غیرنفتی دانست و گفت: در این خصوص نیز مذاکراتی را با سازمان توسعه تجارت انجام خواهیم داد.

به گفته صالحی نیا مذاکرات انجام شده در زمینه حذف تعرفه وادرات پنبه به صورت دائمی نیز به مراحل نهایی رسیده و به زودی تعرفه 20 درصدی واردات پنبه حذف خواهد شد.

* الزامات حمایت از تولید ایرانی در صنعت نساجی

در این نشست، علیرضا حائری دبیر انجمن صنایع نساجی نیز با اشاره به بیانیه انجمن صنایع نساجی و اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی گفت: در این بیانیه به الزامات تحقق شعار سال جاری در صنایع نساجی و پوشاک کشور از جمله سهولت تأمین مواد اولیه مورد نیاز صنایع با نرخ ارز مرجع و با حداقل تعرفه ورودی، تأمین نیاز واحدهای مصرف‌کننده محصولات پتروشیمی از طریق قراردادهای دوجانبه مستقیم و بلندمدت و اعلام سیاستهای شفاف ارزی و دستورالعمل‌های تخصیص ارز با نرخ مرجع به واردکنندگان مواد اولیه اشاره شده است.

وی، عدم دخالت نهادهای دولتی در بازار آزاد عرضه و تقاضای کالا و عدم تثبیت دستوری قیمت‌ها، همکاری سیستم بانکی جهت تأمین سرمایه در گردش صنایع با نرخ بهره پایین، اجرایی شدن قانون بهبود فضای کسب و کار، عدم اجرای قانون ارتقای کیفی خودرو و سایر محصولات صنعتی در شرایط فعلی اقتصادی برای واردات مواد اولیه و ماشین آلات و لوازم یدکی را نیز از جمله الزامات صنعت نساجی برشمرد.

به گفته وی، تعیین ضرایب مناسب جوایز صادراتی و اجرای کامل قانون مالیات بر ارزش‌افزوده و حذف پرداخت 10 درصد هزینه حمل کالای وارداتی که به غیر از خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به کشور حمل می‌شوند نیز از جمله خواسته های فعالین صنعت نساجی است.

در این نشست تخصصی، محمد مروج رییس و رضا حمیدی عضو هیات مدیره انجمن نساجی نیز با اشاره به ظرفیت بالای کشور چین در پذیرش فرش ماشینی تا سقف سالیانه یک میلیارد دلار و توسعه صادرات به این کشور، خواستار ایجاد بستر‌های فرهنگی و سیاسی و برنامه‌ریزی مناسب در جهت تأمین مواد اولیه مورد نیاز شدند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد