مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

چهره ماندگار نساجی: تعامل بین کارآفرین و دولت درایران وجودندارد

بین کارآفرین و دولت در ایران تعامل وجود ندارد. همزمان با کشف نفت، صنعت نیز در ایران زمین خورد.
مهندس احمد امامی از چهره های ماندگار صنعت نساجی در نخستین گردهمایی فارغ التحصیلان رشته نساجی ضمن بیان مطلب فوق در جمع دانشجویان گفت: اغلب کشورهای توسعه یافته صنعت خود را از نساجی آغاز کرده اند که آخرین کشور چین است، 60 سال قبل مردم ایران، ژاپن را فقط با نام چیت آن می شناختند که پس از گسترش صنعت نساجی حالا پیشرفت های این کشور در صنایع دیگر را شاهد هستیم.

وی درباره اینکه چرا این صنعت در ایران توسعه نیافت، گفت: در ایران بین کارآفرین و دولت تعامل وجود ندارد این در حالی است که در کشورهای دیگر این تعامل به خوبی برقرار است. دولت به کارآفرین خدمات و امنیت می دهد و از آنها مالیات می گیرد. همچنین قوانینی را وضع می کند که در توسعه سرمایه گذاری گام بردارند. اما در ایران متاسفانه همزمان با کشف نفت، صنعت زمین خورد دیگر دولت نیازی به کارآفرین و مالیات نداشت و تعامل آن با صاحبان صنعت از هم جدا شد.
وی ادامه داد: بعد از انقلاب مشروطه 60 نماینده از تهران وارد مجلس شدند که 27 نفر آنان صنعت کاران و پیشه وران بودند اما حالا شاهد هستیم در مجلس فعلی حتی یک نماینده صنعت نیز حضور ندارد تا از حقوق ما دفاع کند.
مهندس عاشوری معاون برنامه ریزی استانداری مرکزی نیز در این همایش گفت: همه مسئولان کشور اعتقاد دارند که صنعت نساجی بر خلاف صنایع دیگر که هرکدام یک یا دو ویژگی خاص دارند دارای چند ویژگی است. صنایعی مانند نفت، هوافضا و ... نیاز به سرمایه بالا دارد، اشتغال زایی در آن کم بوده و با مشکلاتی مانند مسائل امنیتی، سیاسی، آلودگی و زیست محیطی همراه است.
وی افزود: در مقابل صنعت نساجی دارای چند ویژگی است که آن را از دیگر صنایع متمایز می کند. این صنعت دارای گردش مالی بسیار زیادی بوده و سالانه 700 میلیارد دلار گردش مالی آن در جهان است، اغلب کشورها به خصوص کشورهای آسیای جنوب شرقی محوریت توسعه را بر مبنای صنعت نساجی قرار داده اند. کشورهای چین، بنگلادش و پاکستان اهمیت ویژه ای برای این صنعت قائل هستند. صنعت نساجی در حال تولید، اشتغال و سرمایه در این کشورها است.
وی به صرف هزینه بالا از سوی دولت برای اشتغال خانگی اشاره کرد و گفت: اغلب طرح هایی که برای ایجاد صنایع زودبازده و اشتغال خانگی ارائه می شود در حوزه های کشاورزی و نساجی است. این صنعت در طرح اشتغال خانگی باعث افزایش درآمد خانواده ها و اشتغال زایی شده است.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: دولت، قانونگذاران، متخصصان و مجموعه های مرتبط باید در کنار یکدیگر کمک کنند تا حد ممکن جلوی واردات گرفته شده و از تولید داخل حمایت کنیم. کیفیت نیز باید در این زمینه افزایش یافته و بهره وری در آن درنظر گرفته شود چرا باید در حالیکه کیفیت صنایع نساجی ایران بهتر از محصولات وارداتی است از تولیدات کشورهای دیگر استفاده کنیم.
به گزارش مهر، در این گردهمایی که به همت انجمن نساجی و دانشگاه آزاد اراک برگزار شد ، جمعی از فارغ التحصیلان رشته نساجی از سال 1364 تا 1390 همچنین دانشجویان کنونی این رشته، اساتید دانشگاه و جمعی از مسئولین استانی حضور داشتند، از اساتید گذشته و حال رشته نساجی تقدیر شد.

نظرات 4 + ارسال نظر
آفتاب سه‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 08:46 ق.ظ

راستی جواب نظرتونم دادم تو وبلاگ

آفتاب سه‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 08:36 ق.ظ

وااااااا!!!!!!چرا خب؟؟!!
باید آخرش بلاگفا هم وارد کنی...ببخشید!!!
مثلا اینطوری:
www.elogfa.blogfa.com

آفتاب دوشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:21 ب.ظ

فقط و فقط باید تاسف خورد به حال کشوری که از نظر صنعت ومعدن جزو کشورهای نامی ست...

آفتاب دوشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 10:12 ق.ظ

سلام
ممنون که بهمون سر زدی میثم جان
اینموبلاگ شخصیمه:
ٌٌWWW.elogfa.com
خوشحال میشم بیای.....منتظرم

نرفت که!!!!!!!!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد