مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

کارگران ریسندگی کاشان 40 ماه حقوق معوقه طلب دارند

 درحالی که کارگران ریسندگی، بافندگی و نساجی کاشان با 40 ماه حقوق معوقه ماهیانه 200 هزارتومان حقوق دریافت می‌کنند عدم تامین اعتبارماده 10 قانون نوسازی صنایع مصوب برنامه پنجم واحدهای نساجی قدیمی و بزرگ شهرستان کاشان را که می‌توان با اجرای آن بخش عظیمی از کارگران این شرکت‌ها را بازنشست کرد همچنان با مشکل جدی مواجه کرده است.

به گزارش ایلنا کارگران این شرکت حتی بخشی از عیدی و بن سالهای قبل خود را نیزدریافت نکرده‌اند، این کارخانه با بدهی نزدیک به 130 میلیارد تومانی به کارگران شاغل، بازنشسته و سازمان تامین اجتماعی دست و پنجه نرم می‌کند. به نظر می‌رسد با توجه به اینکه اکثر سوایق کاری کارگران این شرکت بین 19 تا 27 سال است اگر بند دو مصوبه شماره 120803 هیئت وزیران که مربوط به رفع خلاء بیمه‌ای کارگران است، اجرا می‌شد تعداد قابل توجهی از کارگران این شرکت بازنشسته می‌شدند و قدری از مشکلات این شرکت کاسته می‌شد.

هم اکنون کارگران این شرکت به رغم اینکه بالغ بر 40 ماه حقوق معوقه طلب دارند با دریافت ماهیانه 200 هزارتومان با توجه به تورم موجود جهت تامین مخارج زندگی خود و مشکلات موجود به سختی امرار معاش می‌نمایند.

ناگفته نماند که به دلیل عدم حمایت جدی از صنعت نساجی کشور هر روز از کارگران شرکتهای تولیدی و صنعتی مخمل و ابریشم و صنایع راوند و دیگر واحدهای تولیدی نساجی نیز کاسته می‌شود.

کمبود مواد اولیه، عدم تامین نقدینگی، واردات بی‌رویه منسوجات خارجی و طلب بالغ بر 20 میلیون تومانی هر کارگر از مشکلات اصلی این واحد تولیدی بزرگ و قدیمی نساجی در شهرستان کاشان است. البته تاکنون مسئولان استانی و شهرستانی اقداماتی برای سرپا نگه داشتن این واحد بزرگ بافندگی و تولیدی تاکنون انجام داده‌اند ولی ضروری است نسبت به رفع موانع موجود و تامین اعتبارات لازم جهت تامین مواد اولیه برای ادامه حیات این واحد بزرگ تمهیدات جدی تری اندیشیده شود.

هم اکنون شرکت ریسندگی، بافندگی ونساجی کاشان بالغ بر 40 میلیارد تومان به پرسنل و کارگران خود و 70 میلیارد تومان نیز به سازمان تامین اجتماعی بدهکاراست.

این شرکت درحال حاضر با 500 نفرکارگر فعال است که هفته‌ای 50 هزارتومان به هریک ازکارگران شاغل پرداخت می‌شود به طوری که تعداد 400 نفراز کارگران آن دربیمه بیکاری بسرمی برند. اجرای بند 2 مصوبه 16 /5/ 1390 هیئت وزیران و ماده 10 قانون نوسازی صنایع بخشی از مشکل را حل می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد