مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

ابهر قطب صنعت نساجی کشور است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:
ابهر قطب صنعت نساجی کشور است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: شهرستان ابهر به عنوان قطب صنعت نساجی در کشور محسوب می‌شود.

خبرگزاری فارس: ابهر قطب صنعت نساجی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، حمید صدری بعد از ظهر امروز در جمع مسئولان این شهرستان با اشاره به زیرساخت‌های موجود در بخش صنعت و معدن شهرستان ابهر خاطرنشان کرد: با توجه به وجود واحدهای نساجی عظیم در شهرستان ابهر، این شهرستان به عنوان قطب صنعت نساجی در کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: تولید منسوجات بی‌بافت به روش اسپان لس در این شهرستان، ایران را در ردیف هشت کشور دارنده این تکنولوژی قرار داده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تصریح کرد: تولید پارچه‌های جین، تولید انواع نخ و پارچه، وجود واحدهای تولیدکننده سیم و کابل با محدوده تولید انواع محصولات فشار قوی، وجود صنایع بزرگ و مادر فولادسازی، انواع محصولات بهداشتی، تولید کشنده‌های ریلی و غیره موقعیت مناسبی را برای این شهرستان ایجاد کرده است.

وی در ادامه با اشاره به واحدهای صنعتی مشکل‌دار شهرستان ابهر گفت: ‌شرکت‌های ذوب فلزات، نخیران، کریستال ایران، ابهر برزنت، خاک رنگبر، الیاف هامون، کبریت آذر، بژار، هوکامه، ابهر ریس، گل ریس، نیکو تامین، نیکو سپید پنبه، نیکو بافت ابهر، نوش‌آوران گیتی‌پسند، بهرنگ بافت، عالی پوش روز، پارس دکور و حامیران از واحد‌های دارای مشکل شهرستان ابهر هستند.

صدری افزود: واحدهای صنعتی فرتاب، فولاد سیادن، فولاد ریزان ابهر، ذوب و نورد خلیج فارس، سرزمین سبز ابهر، دوک نخ و سایه‌بان تهران از دیگر واحدهای مشکل‌دار این شهرستان محسوب می‌شوند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان به زیرساخت‌های صنعتی  شهرستان ابهر اشاره و عنوان داشت: شهرک‌های صنعتی موجود در محور ارتباطی ابهر و تهران و همچنین وجود مناطق صنعتی  شهرستان  مانند مجتمع نورین ابهر و شهید باهنر سلطانیه در این محور تاثیر فراوانی در توسعه صنعتی شهرستان داشته است.

وی اضافه کرد: شهرک صنعتی شماره یک ابهر‌(هیدج)، شهرک صنعتی شریف ابهر، شهرک صنعتی افق ابهر، شهرک صنعتی صائین‌قلعه و شهرک صنعتی سلطانیه شهرک‌های صنعتی مصوب شهرستان ابهر هستند.

صدری شهرک صنعتی ابهر(هیدج)‌ و شهرک صنعتی شریف ابهر را شهرک‌های صنعتی در حال واگذاری اعلام کرد.

وی با اشاره به مجتمع‌های صنعتی شهرستان ابهر خاطرنشان کرد: مجتمع نورین ابهر و مجتمع شهید باهنر سلطانیه مجتمع‌های این شهرستان هستند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تصریح کرد: وجود ظرفیت‌های کشاورزی و دامی از جمله انگور، گندم، حبوبات، سیب‌زمینی، گوشت قرمز و سفید و شیر و تخم مرغ از مزیت‌های نسبی شهرستان ابهر است.

وی افزود: وجود ذخایر  قابل توجهی از گرانیت‌، سیلیس‌، کائولن و خاک‌های صنعتی‌، سنگ لاشه و تراورتن در شهرستان ابهر زمینه‌ساز ایجاد صنایع معدنی و صنایع وابسته به مواد اولیه معدنی است.

صدری وجود ظرفیت‌‌های مواد معدنی غیر فلزی برای سرمایه‌گذاری در بخش اکتشاف را از دیگر مزیت‌های شهرستان ابهر عنوان و خاطرنشان کرد: نزدیکی به قطب‌های صنعتی و بازار عمده مصرف، موقعیت جغرافیایی شهرستان و نزدیکی به مرکز استان و توان جذب صنایع بزرگ، وجود شهرک‌های صنعتی و مناطق صنعتی مناسب و قابل توسعه و نیز وجود شبکه‌های قوی زیربنایی از قبیل آزاد راه و راه آهن و برق و گاز و زمین از دیگر قابلیت‌ها و مزیت‌های نسبی شهرستان ابهر محسوب می‌شود.

وی افزود: قرار گرفتن شهرستان در مسیر ترانزیت تهران‌، تبریز‌، اروپا، وجود زمینه و گرایش در توسعه صنایع معدنی‌، نساجی‌، کانی غیر فلزی‌، وجود نیروی انسانی کار آمد و مراکز آموزش عالی و فنی و حرفه‌ای و توپوگرافی مناسب محور صنعتی شهرستان برای ایجاد و توسعه صنایع مختلف از قابلیت‌ها و مزیت‌های نسبی شهرستان ابهر است.

نظرات 1 + ارسال نظر
آفتاب چهارشنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 08:40 ق.ظ

سلام.
این خبر خوبیه که ابهر یکی از قطبهای صنعت نساجیه و امیدوارم که هر چه بهتر و سریعتر در این قطب اشتغال زایی بشه...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد