مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

عملکرد سرمایه‌گذار ترک در نساجی مازندران

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت از راه‌اندازی واحد پوشاک نساجی مازندران در آینده نزدیک خبر داد.

مهدی اسلام‌پناه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: نساجی مازندران هم‌اکنون برای واردات ماشین‌آلات مورد نیاز خط تولید پوشاک خود با مشکل گشایش اعتبارات اسنادی مواجه است که امیدواریم بانک عامل یعنی بانک ملی این مشکل را هرچه زودتر حل کند.

به گفته وی، سرمایه‌گذار ترک تاکنون 23 میلیون دلار ماشین‌آلات جدید برای نساجی مازندران خریداری کرده که وارد کشور شده‌اند و 14 میلیون یورو ماشین‌آلات دیگر نیز در آستانه ورود هستند.

اسلام‌پناه گفت: از 21 فروردین ماه امسال شرکت سرمایه‌گذاری بانک ملی 64 درصد از سهام خود را در نساجی مازندران به یک سرمایه‌گذار ترک به نام بولداک واگذار کرد که این سرمایه‌گذار نیز در گام نخست اقدام به انتخاب اعضای هیئت مدیره نساجی مازندران کرد.

او با اشاره به این‌که نساجی مازندران هم‌اکنون 930 نفر پرسنل دارد، توضیح داد: اکثر این افراد در آستانه بازنشستگی هستند و در شهریور ماه امسال دولت مصوبه‌ای برای حل مشکلات کارگری نساجی مازندران داشت.

به گفته وی نساجی مازندران...


به گفته وی نساجی مازندران هم‌اکنون در بخش ریسندگی روزانه سه تن نخ و در بخش بافندگی 15 هزار متر مربع پارچه تولید می‌کند. در صورت تامین به موقع مواد اولیه تولید نساجی مازندران بیشتر هم خواهد شد.

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره اقدامات انجام شده در نساجی مازندران توسط سرمایه‌گذار ترک توضیح داد: در تاریخ 31 شهریور سال 1389 گشایش اعتبار اسنادی به مبلغ 132 میلیون یورو انجام شد که بیشتر سهم آن مربوط به بانک ملی بود. در این مدت اجرای فوندانسیون و آماده سازی سالنهای ریسندگی و بافندگی انجام شد. بیش از 65 میلیارد ریال حقوق به پرسنل شرکت داده شد و 23 میلیون یورو ماشین‌آلات جدید وارد کشور شد و 14 میلیون یورو ماشین‌آلات دیگر نیز در آستانه ورود هستند که امیدواریم مشکل گشایش اعتبار اسنادی آنها هرچه زودتر حل شود.

وی افزود: ‌واحد پوشاک نساجی مازندران قرار است با اشتغالزایی هزار نفر در آینده نزدیک راه‌اندازی شود.

اسلام‌پناه در پاسخ به این سوال که چرا با وجود اقدامات انجام شده همچنان بحران کارگری در نساجی مازندران مشاهده می‌شود و تعدادی از کارگران این شرکت نسبت به وضعیت خود اعتراض دارند؟ گفت: مشکل این تعداد از کارگران مربوط به مسائل گذشته می‌شود و بحث پرداخت نشدن 16 ماه حقوق کارگران مربوط به جمع مبالغ دریافت نشده مانند عیدی و پاداش می‌شود.

به گزارش ایسنا، در حالی که مسئولان دولتی تاکنون بارها از حل مشکل نساجی مازندران خبر داده‌اند، به نظر می‌رسد این اتفاق نه تنها رخ نداده بکه بحران کارگری در این شرکت تشدید هم شده است.

نساجی مازندران قرار بود با حضور سرمایه‌گذار یک سرمایه‌گذار اهل ترکیه در این شرکت احیا شود. از سوی دیگر هیات دولت در چند سفری که به استان مازندران رفته، به طور ویژه مصوباتی برای حل مشکلات نساجی مازندران داشته است. حتی محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس جمهوری در اواخر شهریور ماه سال گذشته از حل مشکلات نساجی مازندران خبر داد. به تازگی نیز عزت‌الله اکبری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز از راه‌اندازی خط تولید پوشاک در کارخانه نساجی مازندران خبر داد. این در حالی است که اخیرا تعدادی از کارگران نساجی مازندران نسبت به اخراج چند تن از کارگران این کارخانه اعتراض کردند.

به گزارش ایسنا، کارخانه‌های نساجی مازندران جزو بزرگترین کارخانه‌های نساجی در کشور محسوب می‌شد که به تدریج بنا به دلایلی با افت شدید تولید و حتی تعطیلی مواجه شد.

اصلی‌ترین سهامدار کارخانه‌های نساجی مازندران شرکت سرمایه‌گذاری بانک ملی است. از چندی پیش نیز یک سرمایه‌گذار ترک اقدام به سرمایه‌گذاری در کارخانه‌های نساجی مازندران کرده است. از سال 1385 تا 1387 در زمینه احیای کارخانه‌های نساجی مازندران ‌اقدامی انجام نشد. ایجاد 120 هزار متر مربع سوله برای کارخانه‌های نساجی مازندران و اشتغال و جذب شش هزار نفر در این کارخانه از جمله تعهدات سرمایه‌گذار ترک محسوب می‌شوند.


البته آقای اکبری دو ماه قبل گفته بودن سه هفته دیگه خط پوشاک نساجی مازندران راه اندازی میشه ولی حالا بعد دو ماه تازه گفته میشه در آینده نزدیک!!!!


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد