مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

قاچاق سالانه 8.5 میلیارد دلار پوشاک به داخل کشور

دبیر اتحادیه صادرکنندگان نساجی و چرم ایران در گفتگو با فارس خبر داد
قاچاق سالانه 8.5 میلیارد دلار پوشاک به داخل کشور

خبرگزاری فارس:دبیر اتحادیه صادر کنندگان نساجی و چرم ایران با بیان اینکه به ایتالیا پوشاک صادر می کنیم، گفت: سالانه 8.5 میلیارد دلار پوشاک قاچاق وارد می شود.

خبرگزاری فارس: قاچاق سالانه 8.5 میلیارد دلار پوشاک به داخل کشور

مهدی یکتا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: فعالان صنعتی در خصوص انتقال ارز و همچنین بخشودگی بیمه کارفرمایان مشکلاتی را دارند که در این خصوص جلسه‌ای با آقای صالحی‌نیا معاون امور اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار کردیم تا این مشکلات برطرف شود.


وی افزود: تدوین سند راهبردی صنعت نساجی و پوشاک با همکاری تشکل‌های بخش خصوصی آغاز شده است که می‌تواند گام بزرگی در توسعه صنعت نساجی کشور باشد.


دبیر اتحادیه صادر کنندگان نساجی و چرم ایران گفت: سند استراتژی صادراتی این صنعت هم با همکاری اتاق بازرگانی آغاز شده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر در صادرات محصولات نساجی مشکلات عمده‌ای وجود دارد و آمار صادرات در این بخش کاهشی است در حالی که آمارهای اعلام شده از سوی گمرگ و سازمان توسعه تجارت روند افزایشی دارد. به نظر می‌رسد سازمان توسعه تجارت عزم و خود را جزم کرده تا به هر ترتیبی شده به 42 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی برسد. اما این در حالی است که در بخش کالاهای نساجی آمارها کاهشی است و تقریبا صادرات پتروشیمی در حال جایگزین شدن به جای کالاهای غیرنفتی دیگر بوده است و آمارهای ارائه شده آمارهای کارشناسی نیست.
وی میزان صادرات محصولات نساجی در 7 ماهه سال نود را 256 میلیون دلار اشاره کرد که در مدت مشابه سال گذشته 314 میلیون دلار بوده است و کاهش 18 درصدی داشته است.
یکتا دلیل کاهش صادرات را کمبود نقدینگی، مشکلات مربوط به نقل و انتقال ارز، مشکلات واحدهای تولید کننده در تامین اجتماعی و همچنین واگذار کردن بازارهای رقابتی به چین و ترکیه اعلام کرد.
وی پتانسیل بازار پوشاک و نساجی ایران را 12 میلیارد دلار اعلام کرد و اظهار داشت که تقریبا 8.5 میلیارد از این بازار توسط کالاهای قاچاق تامین می‌شود و از 70 درصد پوشاک خارجی در بازار 99 درصد آن به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود.
دبیر اتحادیه صادر کنندگان نساجی و پوشاک اعلا کرد یکی از شرکت‌های نمونه صادراتی این صنعت سالانه 2 میلیون دلار به کشور ایتالیا و برندهای معروف آن کشور کالا صادر می‌کند و این نشان دهنده آن است که شرکت‌های تولیدکنندگان داخلی پتانسل رقابت با برندهای خارجی را دارند.
مطالب مرتبط:
وقتی کشورم لباسش را عوض کرد
ایجاد 2،5 میلیون شغل در کشوری که به جزیره واردات تبدیل شده، شعاری بیش نیست
نگاهی به اقتصاد چین و علت پیشرفت آن
تولید پوشاک در کشور با ۳ چالش عمده روبه‌روست
با ورود هر کانتینر پوشاک به کشور 10 شغل نساجی از بین می رود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد