مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

روشی جدید برای استخراج کیتوزان از پوسته میگو ارائه شد

روشی جدید برای استخراج کیتوزان از پوسته میگو ارائه شد
نساجی نیوز : مدیر مرکز خدمات تخصصی آبزی پروری جهاد دانشگاهی مازندران از ثبت اختراع فرآیند استخراج کیتوزان از پوسته میگو خبرداد.
به گزارش «نساجی نیوز» به نقل از ایسنا، علیرضا قرائتی با اشاره به اینکه کیتوزان یکی از محصولات با ارزش تجاری است اظهار داشت: منابع کیتین شامل اسکلت خارجی سخت پوستان، زئوپلانکتون‌های دریایی، دیاتومه‌های دریازی و حشرات است.
مدیر مرکز خدمات تخصصی آبزی پروری جهاد دانشگاهی مازندران تصریح کرد: کیتوزان یک کوپلیمر است که از دی استیلاسیون کیتین استخراجی از ضایعات خرچنگ و میگو تهیه می شود و در واقع حاصل مواد زاید و پوسته دورریختنی میگو و سخت پوستان است که محصولی با ارزش را در عرصه بین المللی ایجاد می کند.
قرائتی با اشاره به اینکه کیتوزان بیش از سه هزار کاربرد در صنایع مختلف دارد ادامه داد: این ماده در صنایع کشاورزی، آرایشی، غذایی، پزشکی، شیمی، نساجی و داروسازی به کار می رود.
وی خاطرنشان کرد: با تلاش محققان مرکز، استخراج کیتوزان از پوسته میگو با روشی جدید با موفقیت انجام و مالکیت صنعتی آن در چهارم مرداده ماه سال جاری به ثبت رسید.
مدیر مرکز خدمات تخصصی آبزی پروری جهاد دانشگاهی مازندران با بیان اینکه زمان استخراج کیتوزان در روش جدید به یک پنجم کاهش پیدا کرده است افزود: این کاهش زمان در میزان خلوص، کیفیت و کاهش هزینه تولید تاثیر به سزایی خواهد داشت.
وی تصریح کرد: امیدواریم با این روش، استخراج کیتوزان را که مصارف بسیار زیادی دارد به صورت تجاری انجام داده و از این اکسیر پرارزش در کشور و صنایع مختلف بهره کافی ببریم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد