مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

اعتراض کارگران نساجی مازندران مقابل استانداری

اعتراض کارگران نساجی مازندران مقابل استانداری
نساجی نیوز: در تجمع اعتراض آمیز کارگران نساجی مازندران مقابل استانداری، کارگران نساجی از بلاتکلیفی چندین ساله خود بسیار گله مند بودند و نشست های فراوان با مسئولان را بی فایده دانستند.
به گزارش «نساجی نیوز» به نقل از ایلنا، کارگران از مسئولان بابت اجرا نکردن مصوبات و زیر پا گذاشتن قولهای خود گلایه داشتند.
آنها 10 ماه حقوق معوقه و 2 ماه پاداش که معادل 4 ماه حقوق می باشد را دلیل اعتراض و تجمع خود میدانند و بیان میدارند : طبق توافقی که نماینده استاندار ، مدیر کل اداره کار، نماینده صنایع و معادن، مدیر عامل و رئیس هیت مدیره شرکت نساجی و رئیس اطلاعات شده بود طبق پیشنهاد مدیر عامل شرکت نساجی مقرر گردیده بود حقوق ها طبق زمانبندی پرداخت گردد که آن توافق که خودشان پیشنهاد دادند را هم اجراء نکردند.
یکی از کارگران معترض گفت: کارگران طبرستان شرکت نساجی که 285 نفر می باشند و در روزگاری بازوهای پرتوان این شرکت بودند از هیچ گونه امتیازی برخوردار نیستند.
وی گفت: با توجه به اینکه 14 ماه از معوقات کارگران را پرداخت نکردند اما بیش از 150 نفر نیروهای نور چشمی آقایان را جذب کردند و حقوق آنها به موقع پرداخت می کنند.
یکی دیگر از کارگران با اشاره به اینکه طبق هماهنگی های به عمل آمده بین شورای تامین، بانک ملت و بانک ملی برگزار شده بود 3 ونیم میلیارد برای پرداخت حقوق کارگران به شرکت وام پرداخت شده بود که فقط 2 و نیم میلیارد آن بین کارگران تقسیم شد از مابقی آن کسی باخبر نمی باشد.
وی با بیان اینکه مسئولان فقط خوب حرف می زنند افزود: مسئولان برای ما گریه می کنند و کنار کارفرمای ما عکس یادگاری می گیرند و هیچ کاری را برای کارگران انجام ندادند.
یکی دیگر از کارگران از نداشتن کرایه ماشین برخی کارگران اعتراض کرد گفت: برخی از کارگران بدلیل نداشتن کرایه نتوانستند در این تجمع شرکت کنند تا از حق خود دفاع کنند.
وی گفت: با توجه به اینکه فصل هندوانه در حال اتمام است برخی از کارگران قدرت خرید یک هندوانه برای فرزندان خود را ندارند اما کارفرماها زیر کولر ماشین خود برای ما دست تکان دهند و به ما می خندند.
این کارگر گفت: 4 ماه است که برای خرید نان جلوی نانوا گردن کج می کنم و نسیه نان به فرزندان خود می دهم .
وی گفت یکی از این کارگران بدلیل عدم توان پرداخت کرایه تاکسی و پول توجیبی فرزند خود را از دانشگاه بیرون آورده که فرزند وی به این دلیل دچار افسردگی شده است و ادامه داد: ما انسانیم و نیاز به زندگی کردن داریم و از مسئولان می خواهیم این حق را از ما نگیرند.
یکی دیگر از کارگران شرکت نساجی واحد طبرستان گفت: وقتی فقر از درب وارد شود ایمان از پنجره خارج می گردد، با توجه به نزدیکی ماه مبارک رمضان نمی توان با نان نسیه و گوجه پلاسیده روزه گرفت.
وی اقساط معوقه بانک های خود را کمر شکن اعلام کردو گفت: با توجه به عدم دریافت حقوق این کارگران، استاندار ترتیبی اتخاذ دهد تا بانک ها تا موعد پرداخت حقوق از حقوق ضامنین کسر نکنند.

به زودی در مقاله ای به بررسی وضعیت نساجی مازندران می پردازیم


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد