مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

پوست گاوی به عنوان پوست گوسفندی از ایران خارج می‌شود

پوست گاوی به عنوان پوست گوسفندی از ایران خارج می‌شود
پوست گاوی به عنوان پوست گوسفندی از ایران خارج می‌شود
نساجی نیوز: عضو انجمن صنایع چرم ایران گفت: قاچاق مواد اولیه‌ی صنعت چرم از کشور علاوه بر این‌که کمر صنعت چرم داخلی را شکسته، صنعت کفش کشور را نیز زمین‌گیر کرده است.

عباس ترکمان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که پوست گاوی تحت عنوان پوست گوسفندی از کشور خارج می‌شود، توضیح داد: با وجودی که روی صادرات وت‌بلوی گاوی از کشور عوارض وضع شده، اما برخی افراد با کم‌اظهاری پوست گاوی را تحت عنوان پوست گوسفندی از کشور خارج می‌کنند که این وضعیت صدمه‌ی بزرگی به صنعت چرم وارد کرده است.
او با اشاره به این‌که ادامه‌ی روند کنونی 400 هزار فرصت شغلی موجود در صنعت چرم کشور را تهدید می‌کند، اظهار کرد: صادرات پوست گوسفندی از کشور آزاد بوده و برخی با استفاده از این موضوع پوست گاوی را تحت عنوان پوست گوسفندی در بازارهای خارجی می‌فروشند.
وی تاکید کرد: کلیه‌ی زیرساختهای مربوط به صنعت چرم در ایران به وجود آمده، اما متاسفانه صادرات بی‌رویه‌ی مواد اولیه این صنعت کارخانه‌های داخلی را به شدت تهدید می‌کند.
ترکمان با اشاره به این‌که روند قاچاق مواد اولیه‌ی صنعت چرم از کشور از پاییز سال 1388 آغاز شد، عنوان کرد: صنعت کفش نیز که از مصرف‌کنندگان محصولات صنعت چرم است، به دلیل قاچاق بی‌رویه‌ی مواد اولیه‌ی صنعت چرم آسیب دیده است.
پیشتر نیز انجمن صنایع چرم ایران نگرانی شدید خود را از صادرات غیرقانونی پوست سنگین گاوی از کشور اعلام کرده بود.
این انجمن به ویژه درباره‌ی قاچاق پوست سنگین گاوی از کشور از مرز سراوان در استان سیستان و بلوچستان ابراز نگرانی کرده بود.
انجمن صنایع چرم همچنین با اشاره به این‌که قاچاق پوست سنگین گاوی از کشور کارخانه‌های داخلی را با کمبود شدید پوست مواجه کرده، هشدار داده بود که ادامه‌ی روند کنونی باعث تعطیلی کارخانه‌های فعال و بیکار شدن کارگران کارخانه‌های چرم‌سازی در تهران و تبریز می‌شود.
براساس آمار منتشر شده از سوی وزارت صنایع و معادن، بیش از 350 واحد تولید چرم در استان‌های تهران، ‌آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و همدان فعالیت می‌کنند.
در این واحدها نزدیک به 50 میلیون فوت مربع چرم سنگین و 65 میلیون فوت مربع چرم سبک تولید می‌شود.
همچنین صنعت چرم کشور در سال‌های اخیر بین 140 تا 150 میلیون دلار صادرات داشته است و اگر تولیدات این صنعت به سمت مصنوعات چرم هدایتی شود، ارزش صادرات این صنعت چندین برابر می‌شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد