مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

اجرایی شدن سند راهبرد ملی صادرات با کمک بخش خصوصی

اجرایی شدن سند راهبرد ملی صادرات با کمک بخش خصوصی
اجرایی شدن سند راهبرد ملی صادرات با کمک بخش خصوصی
نساجی نیوز: معاون وزیر بازرگانی گفت: نگاه دولت در برنامه پنجم تفویض اختیارات به بخش خصوصی است و صادرات جزو مقوله هایی است که پتانسیل بخش خصوصی می تواند بروز نماید.
به گزارش «نساجی نیوز» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران حمید صافدل، در دیدار با اعضای هیات مدیره کنفدراسیون صادرات ایران گفت: سال گذشته سالی پرفراز و نشیب برای صادرات و اقتصاد ایران بود و کشورهای غربی تمام تلاش خود را در راستای اعمال فشار اقتصادی به جمهوری اسلامی ایران به کار بردند.
معاون وزیر بازرگانی با اشاره به همراهی صادرکنندگان با دولت در سال گذشته گفت: علی رغم آنکه شرایط دشوار فعالیتهای اقتصادی در عرصه بین الملل در سال گذشته یاد آور سالهای سخت دفاع مقدس بود ولی مشاوره های تخصصی صادرکنندگان و بخش خصوصی در راستای عبور از مسایل و مشکلات باعث شد، صادرات کشور 36 میلیارد دلار در سال را برای اولین بار تجربه نماید.
وی با اشاره به اجرای آغاز اجرای برنامه پنجم توسعه کشور و اجرای اصل 44 قانون اساسی و افزود: نگاه دولت در برنامه پنجم تفویض اختیارات و کارها در حوزه های مختلف به بخش خصوصی است و صادرات جزو مقوله هایی است که پتانسیل بخش خصوصی می تواند بروز نماید.
صافدل از اجرایی شدن سند راهبرد ملی توسعه صادرات کشور از امسال خبر داد و گفت: بخشهای مختلف پیش بینی شده در سند راهبرد ملی توسعه صادرات با انجام کار کارشناسی تهیه شده است که نقش کنفدراسیون صادرات ایران در تحقق آن حائز اهمیت است.
وی دیدار معاون اول محترم رییس جمهور با کارگروه صادرات استانها و اعضای اتاقهای بازرگانی در سفر های استانی هیات دولت را از ابتکارات سازمان توسعه تجارت ایران در دور جدید سفرهای استانی عنوان کرد و گفت: انتقال مفاهیم، مسایل و مشکلات در این نشستها کمک بزرگی به ما در خصوص شناسایی و رفع موانع و مشکلات کرده است که امیدوارم در ادامه این نشستها دولت بتواند با تجار و بازرگانان همه کشور به صورت مستقیم و رودررو دیدار و گفتگو نماید.
اسدالله عسگر اولادی رییس کنفدراسیون صادرات ایران نیز در این دیدار ضمن اشاره به دیدار اعضای هیات مدیره این کنفدراسیون با معاون اول رییس جمهور و تاکید ایشان بر رشد صادرات غیر نفتی در سال جاری گفت: کنفدراسیون با دارا بودن 30 شاخه صنعتی و خدماتی به عنوان عضو حدود 5000 واحد تولیدی و صادارتی را شامل می شود که 50 درصد صادرات غیر نفتی بر عهده ایشان می باشد.
وی صادرات فرش، خشکبار، چرم و پوست، محصولات نساجی، داروهای دامپزشکی، خدمات IT و گیاهان دارویی را از توانمندیها و رشد در میزان صادرات آنها را از افتخارات کنفدراسیون و کشور اعلام کرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد