مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

افتتاح بزرگترین کارخانه منسوجات صنعتی خاورمیانه

افتتاح بزرگترین کارخانه منسوجات صنعتی خاورمیانه
نساجی نیوز: همزمان با سومین دور از سفرهای استانی هیئت دولت به کرمانشاه، بزرگترین کارخانه تولیدکننده منسوجات تسمه نقاله و پلی استر در منطقه خاورمیانه با ظرفیت تولید سالانه 15 هزار تن محصول افتتاح می شود.
به گزارش«نساجی نیوز» میترا فرزادنیا رئیس هیات مدیره شرکت تایرکورد کرمانشاه، در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز شمارش معکوس برای راه افتتاح رسمی یکی از بزرگترین صنایع تولیدکننده منسوجات صنعتی (تایر، تسمه نقاله و لاینرهای صنعتی) در غرب کشور، گفت: کارخانه تایر کورد کرمانشاه با ظرفیت سالانه 15 هزار تن تولید نخ لاستیک، پلی استر، نایلون 6، نایلون 6/6 و رایون تنها کارخانه در خاورمیانه است که تولید منسوجات تسمه نقاله، پلی استر را در برنامه دارد و علاوه بر منسوجات دولاتاب نسبت به تولید منسوجات تک لاتاب و سه لاتاب اقدام می کند

رئیس هیات مدیره شرکت تایرکورد کرمانشاه با تاکید بر اینکه تجهیزات به کار رفته در این کارخانه مجهز به مدرن ترین تکنولوژی روز دنیا از کشورهای فرانسه، بلژیک و انگلیس همراه با انتقال دانش فنی و تکنولوژی است، تصریح کرد: با نصب و راه اندازی این دستگاههای پیشرفته امکان تامین سالانه 15 هزار تن از نیاز 45 تا 50 هزار تنی کشور به منسوجات صنعتی تایر، تسمه نقاله و لاینرهای صنعتی مهیا شده است.
وی با یادآوری اینکه هم اکنون در ایران فقط 20 تا 25 هزار تن منسوجات پلی آمیدی تولید می شود، اظهار داشت: مزیت کارخانه تایر کورد کرمانشاه تولید منسوجات پلی استری مورد نیاز در ساخت تایرهای رادیال، انوع منسوجاتپلی آمیدی، منسوجات رایونی و لاینرهای صنعتی است، تاکید کرد: از سوی دیگر این کارخانه تنها تولید کننده منسوجات پلی استری، منسوجات تسمه نقاله و همچنین منسوجات تک لاتاب و سه لاتاب مورد نیاز صنایع لاستیک کشور محسوب می شود.
به گفته فرزادنیا در حال حاضر دو شرکت ایرانی تولید کننده لاستیک از مواد تولیدی توسط این کارخانه استفاده می کنند و منسوجات پلی استری و پلی امیدی کارخانه تایر کورد کرمانشاه به عنوان مواد اولیه اصلی صنایع لاستیک به شمار می روند که بخشی از این مواد تاکنون از خارج کشور تهیه می شده است اما با راه اندازی این واحد صنعتی نیاز کشور به منسوجات پلی استری کاملا مرتفع ضمن آنکه بخشی از نیاز کشور به منسوجات پلی امیدی نیز تامین و خودکفایی نسبی حاصل خواهد شد.
این کارآفرین حوزه صنعت در ادامه نیاز کشور به منسوج اولیه تولید لاستیک را 45 تا 50 هزار تن در سال عنوان کرد و افزود: از این میزان تاکنون 20 تا 25 هزار تن از سوی دو واحد صنعتی دیگر تولید و بقیه وارد می شده است؛ درحالی که با راه اندازی کارخانه تایرکورد کرمانشاه می توان سالانه 15 میلیون تن دیگر از نیاز کشور را برآورده ساخت، ضمن اینکه برنامه های توسعه ای نیز در نظر گرفته شده است که از جمله آن راه اندازی واحد پلیمریزاسیون و ریسندگی کارخانه تایر کورد کرمانشاه است.
فرزادنیا به نصب دو ماشین پیشرفته برای تولید " منجید تسمه نقاله، منسوج پلی استری و لاینرهای صنعتی" در کشور اشاره کرد و ادامه داد: هیچ کارخانه تولیدی در ایران به این تکنولوژی مجهز نیست و این اولین باری است که در سطح کشور به سمت تولید منسوج تسمه نقاله، منسوج پلی استری و لاینرهای صنعتی گام برداشته است.
وی با تاکید بر ضرورت توسعه ظرفیت تولید مواد اولیه صنایع لاستیک در کشور از سوی شرکتهای ایرانی، به کیفیت محصول ارائه شده از سوی تایر کورد کرمانشاه اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به خرید دانش فنیاز تولیدکنندگان معتبر اروپایی، محصولات تولیدی در این واحد صنعتی دارای استاندارد معتبر بین المللی است.
رئیس هیات مدیره شرکت تایر کورد کرمانشاه ارزش تولید محصولات این این واحد صنعتی را 100 میلیون دلار اعلام کرد و اظهار داشت: با بهره برداری از این کارخانه از واردات سالانه به همین میزان منسوجات تسمه نقاله، پلی استر و منسوجات تایر شامل پلی استری، پلی امیدی و رایونی جلوگیری می شود.
این کارآفرین درباره طرح توسعه کارخانه تایرکورد کرمانشاه، توضیح داد: در حال حاضر توافق نهایی با بانک عامل برای راه اندازی طرح توسعه واحد پلی مریزاسیون و منسوج استخوان بندی تسمه نقاله تا عرض دوهزار و 200 متر انجام شده است.
وی میزان سرمایه گذاری مورد نیاز برای ساخت این طرح توسعه صنعتی را حدود 56 میلیون دلار در بخش ارزی و 600 میلیارد ریال در بخش ریالی عنوان کرد و افزود: برنامه ریزی وسیعی برای تامین خوراک این واحد صنعتی از برخی از صنایع پتروشیمی در داخل کشور انجام شده است.
رئیس هیات مدیره شرکت تایرکورد کرمانشاه با اعلام اینکه محصولاتی که از سوی این مجموعه تولید می شود، قابل رقابت با برندهای معتبر دنیا است، تبیین کرد: کیفیت و خدمات فنی مهندسی از مهمترین عوامل برای خرید مواد اولیه صنایع لاستیک محسوب می شود.
وی تعرفه واردات مواد اولیه تولید لاستیک در کشور را 30 درصد ذکر کرد و تاکید کرد: صرفه اقتصادی برای تولید کنندگان لاستیک در کشور، خرید از محصولات داخلی است چرا که علاوه بر کیفیت بالا، قدرت رقابت با تولیدات مشابه بازارهای معتبر بین المللی را دارد.
این فعال اقتصادی میزان اشتغالزایی این طرح صنعتی را تاکنون 250 نفر به صورت مستقیم اعلام کرد و افزود: با راه اندازی واحدهای توسعه ای این کارخانه میزان اشتغال مستقیم به 350 نفر و اشتغال غیر مستقیم به حدود دو هزار نفر افزایش می یابد.
وی با اشاره به همکاری مطلوب مسئولان به ویژه استاندار کرمانشاه برای راه اندازی طرحهای صنعتی در این استان، تصریح کرد: راه اندازی واحد صنعتی تولید مواد اولیه لاستیک یک نوع تحریم شکنی محسوب می شود.
وی با برشمردن موانع پیش روی زنان کارآفرین در کشور خاطر نشان کرد: البته جای رشد برای زنان ایرانی کارآفرین بسیار وجود دارد و مسئولان نیز تلاش دارند که همراهی های لازم را داشته باشند.
فرزادنیا به اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها در کشور اشاره و تاکید کرد: هم اکنون وزارت صنایع بسته های حمایتی برای حمایت از صنعت را تدارک دیده است، این درحالی است که در تایرکورد کرمانشاه نیز تلاش شده تا از آخرین تکنولوژی روز دنیا با مصرف بهینه انرژی استفاده شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد