مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

صنایع نساجی در کما

صنایع نساجی در کما   


    امروزه شرکتها و واحدهای نساجی دچار مشکلات و معضلاتی شده اند که بخش زیادی از این مشکلات در این واحدها مشابه بوده و راه حل نزدیک به هم دارد.

سابقه طولانی صنعت نساجی در کشور و وجود مواد اولیه مورد نیاز از قبیل پنبه و الیاف مصنوعی و همچنین نیروی انسانی ارزان، بر اهمیت وجود این صنعت در کشور می افزاید.

صنعت نساجی تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای در منطقه داشت بدین صورت که بیشترین اشتغال را در خود جای داده و زنجیره تولید مناسبی را بین بخش کشاورزی و مصرف به وجود آورده بود. اما وقوع برخی مشکلات مترتب بر این صنایع به دلایل مختلف این صنعت را در سراشیبی سقوط قرار داده است که اجمالاً به آنها خواهیم پرداخت.

نساجی ایران که از گذشته مورد توجه بازارهای جهانی بوده، به رغم وجود تعداد کثیری از فارغ التحصیلان دانشگاهی در رشته نساجی و صنایع مرتبط از قطار روند رو به رشد تکنولوژی روز دنیا باز مانده و هنوز در تعداد زیادی از کارخانجات کشور تولید با ماشین آلات پنجاه سال گذشته انجام می شود.لازم به ذکر است قدمت برخی کارخانجات به بیش از ۷۰ سال نیز می رسد.

با تمامی این مطالب، باز هم صنعت نساجی ایران بر خلاف برخی صنایع موردتوجه که به ضرب و زور حمایت ها و قوانین بازدارنده دولت به کار خود ادامه می دهند، جای پیشرفت زیادی دارد.

       
   

   


    صنایع نساجی در کما   
     sanaye nasaji dar koma.doc    51 KB    application/msword   
       



            اسماعیل عزیزی   


            مقالات ارسالی به آفتاب

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد